Uns 25 municipis de les Garrigues i el Segrià tornen a patir restriccions en el consum d'aigua de boca per beure i cuinar a causa de la detecció de plaguicides al punt de captació, al pantà d'Utxesa.
Segons ha avançat el Som Garrigues i confirmat l'ACN així ho ha comunicat aquest divendres la Mancomunitat d'Aigües de les Garrigues als municipis afectats, que ja van patir una problemàtica similar a principis de maig i van estar una setmana sense aigua potable. L'alcalde de Bovera, un dels municipis afectats, Òscar Acero, ha explicat que davant aquesta situació dissabte tenen previst repartir aigua embotellades entre els veïns, ja que de moment, des de la Mancomunitat no se'ls ha sabut dir quan es podria solucionar el problema.
Els municipis afectats per la prohibició de consumir aigua són el de l'Albagés, l'Albi, Alcanó, Aspa, Bellaguarda, Bovera, Cervià, el Cogul, l'Espluga Calba, la Floresta, Fulleda, la Granadella, Granyena de Juncosa, Llardecans, els Omellons, la Pobla de Cérvoles, Sarroca, Senan, el Soleràs, Tarrés, els Torms, Torrebesses, el Vilosell i Vinaixa.
L'anterior episodi de contaminació que va afectar aquesta mancomunitat es va donar per finalitzat l'11 de maig quan es va rebre el vistiplau de l'Agència de Salut Pública. En aquella ocasió, els nivells de pesticides a l'aigua eren superiors als permesos i no es va autoritzar tornar a fer ús de l'aigua fins que els nivells d'aquestes substàncies als dipòsits municipals de la planta de Sarroca de Lleida van disminuir considerablement.
Ja en aquell moment, la mancomunitat va reclamar poder captar l'aigua a l'embassament de l'Albagés, del sistema Segarra-Garrigues, per tal de garantir-ne una millor qualitat, en lloc d'agafar-la de l'embassament d'Utxesa d'on la mancomunitat proveeix actualment 25 municipis de les Garrigues i el sud del Segrià.
Prohibit de nou el consum d'aigua a una vintena de pobles de les Garrigues i el Segrià
Societat
La Mancomunitat d'Aigües apunta a què el problema torna a ser la presència de plaguicides al punt de captació
ARA A PORTADA
-
Societat La Diada a Lleida reivindica la democràcia i alerta de l’auge de l’extrema dreta Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat Els allotjaments lleidatans preveuen una ocupació superior al 80% pel pont de la Diada Redacció
-
Societat Balaguer es transformarà en una vila medieval del 25 al 27 de setembre amb una nova edició de l’Harpia Redacció
-
Publicat el
03 de juny de 2022 a
les 14:47
Et pot interessar
-
Societat
Impulsen un nou festival que maridarà música i gastronomia lleidatana
-
Societat
El Gitano de Balaguer s'acomiada dels escenaris per problemes de salut
-
Societat
La Paeria de Balaguer admet el fracàs de les mesures contra els coloms i contracta un canó de xarxes
-
Societat Alerten del deteriorament de l’alta velocitat entre Lleida i Barcelona
-
Societat
Mor Josep Grau, exconseller d'Agricultura i exalcalde de Mollerussa
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi causat per llamps a la Baronia de Rialb
