El director general de Protecció Civil, Joan Delort, ha assegurat aquest dimarts que la residència geriàtrica d'Agramunt (Urgell) que el passat 3 de novembre es va inundar i on es van morir ofegades quatre ancianes ja s'havia inundat anteriorment, sense concretar la data.
Delort ha dit que la residència tenia un pla d'emergència, però no era el primer cop que s'inundava. Tot i així, va mantenir els dormitoris d'avis al semisoterrani, on dormien les quatre residents mortes.
En canvi, ha recordat que arran d'aquesta tragèdia, l'alcalde de la localitat, Bernat Solé, va prohibir que dormissin ancians al semisoterrani i a la planta baixa, i ja no ho fan. Per això, ha apuntat que aquest pot ser un dels punts a investigar judicialment.
Protecció Civil diu que la residència d'Agramunt ja s'havia inundat abans i no va evacuar els ancians
Joan Delort assegura que si les pluges i riuades haguessin estat de dia no haguessin mort quatre ancianes
ARA A PORTADA
Publicat el 13 d’abril de 2016 a les 18:30
Actualitzat el 13 d’abril de 2016 a les 18:35
Et pot interessar
-
Societat La joventut socialista planta cara a l’arribada d’una sala de jocs a la Seu d’Urgell
-
Societat El foc de Torrefeta, el més gran de l’estiu
-
Societat Lleida es menja Barcelona: el TastaLleida porta el Pirineu i Ponent al mercat de Sant Antoni
-
Societat Mahou San Miguel va créixer un 11% el 2024 fins als 326 milions
-
Societat L’orgue centenari de la Seu d’Urgell reneix després de dos anys de silenci
-
Societat El tresor ocult de Picarol brilla a Lleida amb Picasso com a convidat inesperat