El director general de Protecció Civil, Joan Delort, ha assegurat aquest dimarts que la residència geriàtrica d'Agramunt (Urgell) que el passat 3 de novembre es va inundar i on es van morir ofegades quatre ancianes ja s'havia inundat anteriorment, sense concretar la data.
Delort ha dit que la residència tenia un pla d'emergència, però no era el primer cop que s'inundava. Tot i així, va mantenir els dormitoris d'avis al semisoterrani, on dormien les quatre residents mortes.
En canvi, ha recordat que arran d'aquesta tragèdia, l'alcalde de la localitat, Bernat Solé, va prohibir que dormissin ancians al semisoterrani i a la planta baixa, i ja no ho fan. Per això, ha apuntat que aquest pot ser un dels punts a investigar judicialment.
Protecció Civil diu que la residència d'Agramunt ja s'havia inundat abans i no va evacuar els ancians
Societat
Joan Delort assegura que si les pluges i riuades haguessin estat de dia no haguessin mort quatre ancianes
ARA A PORTADA
Publicat el
13 d’abril de 2016 a
les 18:30
Actualitzat el
13 d’abril de 2016 a les
18:35
Et pot interessar
-
Societat
El fotoperiodista Kim Manresa serà guardonat amb el Premi Miravisions d’Honor 2026
-
Societat
Lleida desplegarà un ampli dispositiu de seguretat per a l'eclipsi
-
Societat
La Xarxa Dret i Presó denuncia el veto a la compareixença de Pablo Hasel al Parlament
-
Societat
El jutjat de Lleida desestima les darreres demandes de regants contra el tancament del canal d'Urgell
-
Societat
El 40è aniversari de l’agermanament de l’estat de Califòrnia amb Catalunya i els Amics de Gaspar de Portolà (III)
-
Societat
Exhaurides les entrades per veure l’eclipsi des dels espais habilitats per la Paeria de Lleida
