El risc d'incendis aquest cap de setmana és encara alt i, per aquest motiu, la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat manté aquest diumenge actiu el Pla Infocat en fase d'Alerta. Es demana especial precaució a un total de 16 comarques, amb un risc elevat tot i que no extrem per la combinació de factors com el vent, les altes temperatures, la poca humitat en la vegetació i la mobilitat a les carreteres.
Són, a les comarques gironines, l'Alt Empordà, Baix Empordà i Gironès; a les comarques centrals: Moianes, l'Anoia i Bages. D'altra banda, Garrigues, Noguera, Segarra i Segrià, són les comarques on hi ha més risc a Ponent; l'Alt Penedès, a les comarques de l'àmbit metropolità de Barcelona; Conca de Barberà i Priorat, a les comarques tarragonines, i Baix Ebre, Ribera d'Ebre i la Terra Alta, a les Terres de l'Ebre.
Ja es pot accedir al Massís del Montgrí
El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat ha desactivat el Pla Alfa 3 que es mantenia a la zona del Baix Empordà i que afectava l'accés al Massís de Montgrí-Muntanya Gran. Ja no hi ha restriccions d'accés però es demana molta cura i evitar situacions de risc que puguin derivar en un incendi.
Una de les recomanacions on més s'insisteix és la de no llençar les puntes de cigarreta des d'un vehicle, encara que aquestes puntes semblin apagades. Protecció Civil recorda que una 'burilla' mal apagada pot causar una ignició de la vegetació del marge de la carretera molt fàcilment, fet palès en alguns dels incendis que s'han produït aquest estiu i que molt probablement han estat provocades per aquesta conducta negligent.
Protecció Civil també demana que, en cas de veure una columna de fum en zona de vegetació, cal avisar immediatament al telèfon d'emergències 112 i informar del lloc on es veu la columna o flames per poder situar el punt exacte d'ignició ràpidament. Des de divendres, aquest telèfon ha atès més de 1.300 trucades de veïns que alertaven dels incendis que s'han declarat.
Protecció Civil manté l'alerta per incendis a quatre comarques de Lleida
Societat
El departament d'Agricultura desactiva el Pla Alfa 3 que afectava l'accés al Massís de Montgrí-Muntanya Gran
ARA A PORTADA
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política José Crespín, nou delegat del Govern espanyol a Catalunya en substitució de Carlos Prieto Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Fèlix Larrosa: «El temps posarà Montse Mínguez al lloc que li correspon» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
07 d’agost de 2016 a
les 15:06
Et pot interessar
-
Societat
L’Escola Pia reclama dues línies més d’I3 per al curs vinent a Balaguer
-
Societat
Endesa buida els canals de Balaguer, Térmens i Lleida durant set setmanes per tasques de manteniment
-
Societat
El Govern reforça l’accés dels municipis lleidatans als fons europeus directes
-
Societat Els pagesos de Ponent es formen per combatre la plaga de conills
-
Societat
El Suprem rebutja revisar la condemna de sis anys de presó per una agressió sexual a Lleida
-
Societat
La DOP Les Garrigues preveu produir la meitat del previst de quilos d’olives per la falta de pluges
