Un centenar de funcionaris i treballadors del Centre Penitenciari de Ponent han protestat després de les recents agressions que han patit per part de presos.
Es tracta de casos de violència física i també sexual que han portat a la plantilla a una situació límit per la qual ara demanen solucions a l'Administració.
Els sindicats han lamentat que la presó de Lleida és la més antiga de Catalunya amb mancances importants en diferents àmbits, des de fa 10 anys, sobretot pel que fa al personal per assumir l'elevat volum de presos. Per això demanen la dimissió de la consellera de Justícia i que s'adoptin mesures de forma urgent per revertir la situació. La plantilla no arriba als 200 funcionaris i la presó compta actualment amb uns 1.000 reclusos.
Protesta a la presó de Ponent per les agressions i les condicions dels treballadors
Els sindicats reclamen mesures urgents a l'Administració per revertir la degradació d'un centre que consideren "obsolet"
- Imatge de la protesta a la presó -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de gener de 2024 a
les 10:56
Actualitzat el
03 de gener de 2024 a les
10:59
Et pot interessar
-
Societat
Lleida consolida la seva identitat com a ciutat universitària amb nous rètols a les entrades
-
Societat
La Botifarra fa taula grossa a Lleida
-
Societat
«Goliat score»: una nova eina per anticipar riscos en el traumatisme cranioencefàlic
-
Societat
Retorn parcial a la normalitat a Rodalies de Lleida
-
Societat
Mor el conductor d'un turisme en un xoc frontal a la C-14 a Artesa de Segre
-
Societat
Ramon Carulla dona senyals de vida i aturen la recerca
