L'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha recuperat l'autorització de despesa de la partida de manteniment d'edificis. Un informe signat per les regidories de Participació i Lluita contra la corrupció i de Govern Obert, arran d'una pregunta del PSC al ple de desembre, conclou que s'observen "anomalies" en tres contractes de la regidoria d'Esports", segons fonts municipals. Des del Comú de Lleida van més enllà i parlen d'"irregularitats" i demanen "responsabilitats polítiques davant la manca d'ètica pública i el clientelisme en contractacions" a Urbanisme i Esports.
Així mateix, des del PSC demanen explicacions públiques a Pueyo i Toni Postius pels "més de 20 contractes a una empresa sense que s'hagi seguit un procés de concurs públic".
Des del Comú de Lleida, soci de govern d'ERC i JxCat, parlen "d'irregularitats en nombroses contractacions d'obres i serveis efectuades per la regidoria d'Urbanisme i, en menor mesura per la d'Esports, durant els anys 2019 i 2020".
Aquest grup municipal considera que "s'han incomplert les normes de contractació i d'intervenció de l'Ajuntament de Lleida" i que "s'ha actuat en contra dels fonaments d'ètica pública que estableix el pacte de govern" i que el Comú considera "del tot prioritaris".
Segons la formació, "l'informe no ha detectat il·legalitats en el procés de contractació, però aquestes contractacions s'han portat a terme de manera clientelar i amb falta d'ètica, ja que no han seguit les instruccions de contractació i d'intervenció de la pròpia corporació".
Per això, des del Comú reclamen "responsabilitats polítiques" ja que consideren que que "des de les regidories d'Urbanisme i d'Esports s'han acumulat en una sola empresa contractes menors fins a sumar més de 120.000 euros, pràctica que evita els procediments de transparència, lliure concurrència i control públic que sí s'apliquen als contractes majors, i que, per tant, redunda en un tracte privilegiat a una empresa".
A més, segons el grup municipal, "tots aquests contractes corresponen a obres de manteniment o altres actuacions de les dues regidories de JxCat en barris que tenen com a regidor de zona a representants d'aquest mateix partit polític".
Des del Comú de Lleida assenyalen que la detecció d'aquestes "irregularitats" evidencia la necessitat que la Paeria es doti d'un Codi ètic i de conducta per a càrrecs electes i personal eventual, i "que s'implementin millores en la tramitació dels contractes menors per evitar que fets com aquests es puguin repetir". El Comú concretarà, en una reunió extraordinària que celebrarà aquest dijous, les responsabilitats que exigeix i fixarà la posició del seu grup en el govern municipal, segons ha informat la formació.
El PSC demana explicacions per les "anomalies en més de 20 contractes a una empresa sense concurs públic"
El PSC ha demanat a l'alcalde Pueyo i al regidor d'Urbanisme, Toni Postius, que donin explicacions públiques sobre les "anomalies" detectades en la contractació d'una empresa del sector dels serveis públics "per més de 20 operacions sense seguir el procés de contractació continuada sense concurs públic".
Pueyo controlarà la despesa d'equipaments esportius arran de les anomalies en contractes
El Comú exigeix "responsabilitats polítiques" davant el "clientelisme" en contractacions d'Urbanisme i Esports
ARA A PORTADA
-
-
Els detalls dels nous pressupostos: 4.000 milions en inversió i 1.900 per a habitatge Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
El dèficit fiscal es cronifica: 21.092 milions d'euros marxen de Catalunya i no tornen Lluís Girona Boffi | Marc Descals
-
Festa del Lleida CF al Narcís Sala: «Hem celebrat el gol contra l’Atlètic de forma espectacular» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
28 de gener de 2021 a
les 09:19
Actualitzat el
28 de gener de 2021 a les
09:51
Et pot interessar
-
Societat
Sexenni apuja el volum: quatre noves cançons i tres aliats de luxe
-
Societat
El gran centre comercial de Lleida vol obrir portes a finals del 2027
-
Societat Calor inèdita en ple febrer a Ponent amb rècords històrics en una desena d’estacions
-
Societat
L’Institut Mollerussa estrenarà un nou cicle d’FP d’Elaboració de Productes Alimentaris
-
Societat
Lleida manté oberta l'exportació del porcí a la Xina mentre el veto s'estén a Tarragona
-
Societat
El sector carni preveu créixer un 4% malgrat la incertesa internacional
