Els ramaders del Pallars denuncien els danys que ocasiona la presència del llop al territori, assegurant que no poden treballar amb seguretat ni tranquil·litat, ja que cada dia temen pels seus ramats. Un manifest, recolzat per l'Associació Pallaresa de Ramaders d'Oví (APROVI), la Federació d'Entitats Catalanes de Ramaders d'Oví i Cabrum (FECOC) i Revolta Pagesa, exigeix que es prenguin mesures per protegir el sector, ja que consideren el llop una amenaça tant per al bestiar com per a les persones i el turisme. El document ha estat enviat als partits polítics per sol·licitar-ne el suport a través de mocions als ajuntaments i consells comarcals.
La situació s'ha agreujat després d'unatac d'un llop a una granja del Castell de Mur (Pallars Jussà), on van morir quatre ovelles. Maite Puy, ramadera i representant d'APROVI, ha subratllat que la presència del llop dificulta la feina diària i pot ser "catastròfica" per al sector. A més, els ramaders asseguren que el llop és "incompatible" amb la ramaderia i afecta negativament el turisme.
Els Agents Rurals han col·locat càmeres fotogràfiques a la zona per identificar el llop, que actualment es calcula que n'hi ha entre nou i onze a Catalunya.