Renfe iniciarà a partir del 23 de juny el servei de l'AVE low-cost, l'AVLO, que s'havia de posar en marxa el 6 d'abril però es va haver de suspendre per culpa de la pandèmia. Com a novetat, els trens, a més de fer la connexió entre Barcelona i Madrid, oferiran parades a Lleida, Tarragona, Girona i Figueres. En el primer moment, l'AVLO tindrà quatre circulacions diàries per sentit entre Madrid i Barcelona, ampliables segons l'evolució de la demanda. Aquest dimarts, i durant tres setmanes, Renfe posarà a la venda bitllets per aquests trens per 5 euros.
Els trens AVLO seran el servei d'alta velocitat de Renfe amb major capacitat de passatgers, amb 438 places per tren, un 20% més que els actuals trens. Seran combois, també, amb emissions zero i que circularan amb electricitat 100% renovable.
Inicialment, els AVLO no preveien parada a ciutats catalanes com Tarragona, Girona, Lleida o Figueres, però finalment Renfe ha canviat d'opinió. La Generalitat, a través del secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, havia demanat per carta que hi hagués parades en aquestes ciutats, cosa que també havia aprovat el Parlament en diverses resolucions.
Renfe iniciarà el servei de l'AVE low-cost a partir del 23 de juny amb parada a Lleida
Els trens afegeixen parades a Lleida, Tarragona, Girona i Figueres al servei entre Madrid i Barcelona

- Avlo, el nou servei de Renfe. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de gener de 2021 a les 22:45
Et pot interessar
-
Societat L’orgue centenari de la Seu d’Urgell reneix després de dos anys de silenci
-
Societat Bungalous amb futur: la Pobla de Segur els rehabilita per allotjar els alumnes de muntanya
-
Societat Montse Pujol, nova presidenta de la Trobada del Pirineu
-
Societat Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat
-
Societat Lleida estrena la fira MOS amb gastronomia, automoció i un toc de tradició de Sant Miquel
-
Societat Blindatge al Centre Històric de Lleida per l’Obert: detectors de metalls i més de 50 agents