Inspecció de Treball ha sancionat Logirail, una filial del grup Renfe, per utilitzar l'avantsala dels lavabos de l'estació de tren de Tàrrega com a oficina i espai de descans per als seus treballadors. Aquesta situació, que s'ha prolongat durant almenys vuit mesos, ha derivat en múltiples infraccions de la normativa de prevenció de riscos laborals.
La denúncia ha sigut interposada pel sindicat CGT, i els inspectors de treball han constatat fins a mitja dotzena de violacions de la normativa vigent. L'espai on es trobava l'oficina improvisada, de menys de sis metres quadrats, estava exposat a temperatures superiors als 30 graus i mancava de ventilació adequada, fet que obligava els treballadors a utilitzar constantment il·luminació artificial.
El maig passat, després d'una visita que va destapar aquesta situació, Inspecció de Treball ha requerit a Logirail que proporcionés un espai de treball adequat i fora dels lavabos. Malgrat això, segons explica el Segre, l'empresa no ha complert amb els requeriments ni va prendre mesures per corregir la situació, tot i ser-ne conscient des del setembre anterior.
Logirail ha declarat que té la intenció de recórrer la sanció quan es determini la seva quantia definitiva, al·legant que la coordinació amb Renfe i Adif, propietaris de l'estació, hauria dificultat la solució ràpida del problema. Mentrestant, els treballadors han hagut de conformar-se amb un espai inadequat, equipat només amb un petit calefactor per a l'hivern i un ventilador per a l'estiu.
Renfe, sancionada per instal·lar oficines en els banys de l'estació de Tàrrega
Els treballadors han hagut de suportar condicions precàries en un espai sense ventilació adequada ni llum natural durant almenys vuit mesos
ARA A PORTADA
Publicat el 08 d’agost de 2024 a les 16:42
Actualitzat el 08 d’agost de 2024 a les 17:48
Et pot interessar
-
Societat La Diputació destina 340.000 euros a entitats socials que treballen en l’àmbit de la salut
-
Societat Un poble lleidatà, escollit entre les millors destinacions mundials per visitar el 2025
-
Societat El Parc Astronòmic del Montsec homenatja l’astrònoma Maria Assumpció Català i Poch
-
Societat La DANA arrasa vinyes i fruiters amb pèrdues de fins al 80% en algunes zones
-
Societat El Govern preveu ajudes pels afectats de l’incendi de Torrefeta i Florejacs
-
Societat Campanya policial contra els robatoris durant les festes majors al Segrià