La C-13 entre Rialp i Llavorsí, al Pallars Sobirà, s'ha reobert aquest diumenge a les 14.30 hores després de més de 42 hores de tall a causa d'una esllavissada de roques i l'ensorrament de part d'un talús. A la zona de l'esfondrament, al quilòmetre 141,5, s'ha habilitat un carril amb pas alternatiu i regulació de semàfors.
Els vehicles ja han començat a circular en ambdós sentits i han trencat així un cap de setmana "d'aïllament" pel sud de les valls d'Àneu, de Cardós i de Ferrera. En les propers dies els operaris continuaran treballant per reforçar el talús amb més ancoratges i malles de seguretat, i per tornar a habilitar dos carrils de circulació en aquest punt de la C-13. El conseller de Territori, Damià Calvet, ha avançat que ja s'estan estudiant "solucions més definitives" com alguna 'visera' o galeria en alguns dels indrets més compromesos de la C-13.
"Però això ja estaríem parlant de mesos", ha reconegut Calvet en declaracions a Catalunya Ràdio. "L'esllavissada ha estat un accident, però he de demanar disculpes a les persones del país que han hagut de fer un tomb perquè no hi ha alternativa a la C-13", ha manifestat el conseller de Territori i Sostenibilitat. "Hem actuat d'emergència i ho hem fet ràpid i bé. El que hem de fer és reforçar encara més el manteniment de la carretera", ha reblat Calvet. Durant tot el cap de setmana l'accés a l'estació d'esquí de Port Ainé ha estat garantit, però els conductors han hagut de fer una volta de més tres hores a través de l'Alta Ribagorça i la Val d'Aran per anar a les valls d'Àneu, de Cardós i Ferrera (on hi ha les estacions d'esquí d'Espot, Tavascan i Virós Vallferrera).
Reoberta la carretera C-13 al Pallars
A la zona de l'esfondrament, al quilòmetre 141,5, s'ha habilitat un carril amb pas alternatiu i regulació de semàfors
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de desembre de 2019 a
les 21:06
Et pot interessar
-
Societat La Generalitat obre la consulta pública per impulsar la creació del Parc Natural del Montsec
-
Societat
Doctor Prats serà el cap de cartell de l’Aquelarre 2026 de Cervera
-
Societat
La plantilla de Correus de Balaguer denuncia la manca de personal i alerta del deteriorament del servei
-
Societat
Rècord de participació a les PAU a Lleida amb 2.694 estudiants i controls per detectar dispositius
-
Societat
Balaguer continua la guerra contra els coloms: més gàbies i captures massives
-
Societat
Ordeig demana «responsabilitat» perquè la pesta porcina amenaça «milers de lloc de treball»
