El compromís amb la sostenibilitat i la salut ha propulsat el sector agrícola ecològic de Catalunya a noves alçades, segons revela un informe del Departament d'Acció Climàtica presentat en una finca de Penelles.
Les últimes xifres indiquen un creixement substancial en diversos fronts. La superfície dedicada a l'agricultura ecològica ha assolit un rècord de 283.891 hectàrees, un augment del 4% des del 2022. Això va acompanyat d'un augment del 6% en el nombre d'operadors, arribant a 5.333, reflectint un compromís cada vegada més fort amb els principis ecològics. Un dels punts forts d'aquest avenç és la diversificació dels cultius ecològics. La vinya lidera amb més de 32.000 hectàrees, representant més de la meitat dels ceps del país. A més, els cítrics han experimentat un augment del 23%, mentre que altres cultius continuen en ascens.
La ramaderia ecològica també ha vist un creixement saludable, amb 1.135 explotacions ramaderes inscrites al Consell Català de la Producció Agrària (CCPAE), un 3,56% més que l'any anterior. Destaca el subsector del vaquí de carn, que ha crescut un 5,23%. El sector de l'agroindústria ecològica transformadora i comercialitzadora no s'ha quedat enrere, amb un total de 2.886 activitats agroalimentàries ecològiques registrades al Consell, representant un creixement del 3,43%.
En quant a la facturació, el sector ha assolit un rècord impressionant de 1.294 MEUR el 2022, un augment del 9% respecte a l'any anterior. Això evidencia una demanda creixent tant a nivell nacional com internacional. Les exportacions, especialment als Estats Units, han experimentat un notable creixement, reflectint la qualitat reconeguda dels productes catalans.
Amb aquests resultats, Catalunya està consolidant-se com un referent en agricultura ecològica, no només a nivell nacional sinó també internacionalment, aplanant el camí cap a un futur més sostenible i saludable.
El sector agrícola ecològic català creix amb un impuls rècord
Els cultius ecològics han mostrat un creixement de rècord i Catalunya lidera el camí cap a la sostenibilitat
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de maig de 2024 a les 15:17
Actualitzat el 15 de maig de 2024 a les 15:27
Et pot interessar
-
Societat
FGC reforçarà la seguretat contra despreniments a la línia Lleida–La Pobla
-
Societat
Mor el sacerdot i teòleg lleidatà Ramon Prat als 80 anys
-
Societat
Mor Ramon Prat, sacerdot i teòleg lleidatà, als 80 anys
-
Societat
Mor Jaume Vilella, exregidor de CiU i figura destacada de la política i l'esport de Lleida
-
Societat
Lleida incorpora tres nous busos elèctrics i gairebé la meitat de la flota ja és sostenible
-
Societat
La plaga de conills s’agreuja: ja s'enfilen als arbres i posen en risc la collita
