La Direcció General de Qualitat Ambiental, a través del Servei de Vigilància i Control de l’Aire, ha anunciat aquest dilluns hi ha previsió que es pugui superar el llindar d'informació d’ozó troposfèric per sobre dels 180 micrograms per metre cúbic a Lleida (inclosa a la zona de qualitat de l'aire ZQA 14), entre d’altres àmbits com són:
Terres de Ponent (ZQA 2-Vallès-Baix Llobregat), Barcelona (ZQA 1), comarques de Girona (ZQA 8) i Plana de Vic (ZQA 6).
D'acord amb les recomanacions de l’Agència de Salut Pública de Catalunya, com a mesura preventiva cal renunciar a fer esforços corporals a l'aire lliure que no siguin usuals, principalment si produeixen fatiga, són de llarga durada i es duen a terme dins el període en què els nivells d'ozó són més alts.
Els grups que poden ser més sensibles són les persones amb asma o altres malalties de les vies respiratòries o cardíaques, les que fan exercici físic a l'aire lliure, especialment a les hores en què els nivells d'ozó són més alts, els infants i la gent gran.
Per aquest motiu, es recomana als centres d’ensenyament, establiments residencials per a les persones grans i entitats que organitzen activitats per a infants, gent gran o activitats esportives, que renunciïn a fer activitats que suposin esforços corporals a l'aire lliure durant les hores previstes de superació del llindar d’informació d’ozó en aquest municipi.
La situació de risc contemplada en aquest comunicat es donarà per finalitzada, sense necessitat d’una comunicació de tancament per part del CECAT, un cop acabi el període especificat; sempre i quan no s’actualitzi la informació amb una nova comunicació.
Què és l'ozó troposfèric?
L'ozó troposfèric és un contaminant secundari, és a dir, que es produeix a partir d'altres contaminants emesos pels cotxes o la indústria i, a més, a diversos quilòmetres d'on es produeixen.
Superat el llindar d'ozó troposfèric a Lleida
Salut recomana no fer esforços a l'aire lliure
ARA A PORTADA
-
-
Maria Àngels Balsells fa història com a primera rectora de la Universitat de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Balaguer opta a 12,5 milions per transformar a fons el Centre Històric entre 2026 i 2030 Àlvar Llobet i Sotelo
-
Les Garrigues preveu una campanya millor que la dels tres darrers anys «desastrosos» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 06 de juliol de 2015 a les 19:17
Actualitzat el 06 de juliol de 2015 a les 19:23
Et pot interessar
-
Societat
Els noms que triomfen a Lleida el 2024 trenquen tots els pronòstics
-
Societat
Una associació reclama prioritzar el transport públic actual abans que el nou AVE Lleida-Madrid
-
Societat
Lleida es reivindica amb l’Agrobiotech, la fira del futur del camp
-
Societat
Jutjaran la treballadora d'un local d'oci de l'Alta Ribagorça per traficar amb cocaïna i heroïna
-
Societat
El Govern ultima canvis perquè més regants accedeixin als ajuts de la modernització dels Canals d’Urgell
-
Societat
Baqueira Beret encetarà la temporada amb neu fresca i pistes noves
