L'empresari Tatxo Benet ha comprat l'obra escultòrica 'Not Dressed for Conquering / HC 04 Transport', una peça que el 2015 va causar gran polèmica al Museu d'Art Contemporani de Barcelona (Macba) i va comportar la dimissió de l'aleshores director del centre, segons ha avançat La Vanguardia.
És la segona peça artística compromesa que transcendeix que ha estat adquirida per l'empresari, després que fa uns mesos se sabés que havia comprat el muntatge fotogràfic 'Presos polítics', de Santiago Sierra, que va ser censurada a la fira Arco de Madrid. El rotatiu barceloní suggereix que Benet podria estar creant l'embrió d'un museu de la censura, una notícia a la qual ell mateix treu ferro, adduint que un museu és "una cosa molt grossa". No nega, però, que tingui en ment una col·lecció d'art censurat, en tot cas una iniciativa "privada" que, de moment, no té objectiu de ser mostrada en públic.
L'obra "Not Dressed for Conquering / HC 04 Transport", d'Ines Doujak i Johan Barker, mostra el rei Joan Carles sodomitzat per l'activista Domitilia, que és també sodomitzada per un pastor alemany. L'aleshores director del Macba, Bartomeu Marí, va decidir cancel·lar la mostra perquè incloïa aquesta obra, que considerava "inapropiada". La decisió va generar molta controvèrsia, fins al punt que finalment la mostra s'obriria al públic, amb l'obra polèmica inclosa, i Marí posaria el seu càrrec a disposició del consorci del Macba. Ara Benet l'ha adquirit per un preu que no ha volgut revelar.
Com tampoc va revelar en el seu moment el preu que va pagar per l'obra "Presos polítics", per bé que es va publicar que li havia costat 80.000 euros. Benet nega en conversa que aquesta fos la xifra i tampoc vol explicar si té altres peces controvertides en ment.
Tatxo Benet compra la polèmica obra en la que es recrea una sodomització a Joan Carles I
L'empresari lleidatà contempla fer una col·lecció privada amb art prohibit després d'haver adquirit també el muntatge 'presos polítics'
ARA A PORTADA
-
-
Maria Àngels Balsells fa història com a primera rectora de la Universitat de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Balaguer opta a 12,5 milions per transformar a fons el Centre Històric entre 2026 i 2030 Àlvar Llobet i Sotelo
-
Les Garrigues preveu una campanya millor que la dels tres darrers anys «desastrosos» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 11 de juny de 2018 a les 22:37
Actualitzat el 11 de juny de 2018 a les 22:44
Et pot interessar
-
Societat
Els noms que triomfen a Lleida el 2024 trenquen tots els pronòstics
-
Societat
Una associació reclama prioritzar el transport públic actual abans que el nou AVE Lleida-Madrid
-
Societat
Lleida es reivindica amb l’Agrobiotech, la fira del futur del camp
-
Societat
Jutjaran la treballadora d'un local d'oci de l'Alta Ribagorça per traficar amb cocaïna i heroïna
-
Societat
El Govern ultima canvis perquè més regants accedeixin als ajuts de la modernització dels Canals d’Urgell
-
Societat
Baqueira Beret encetarà la temporada amb neu fresca i pistes noves
