El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha manifestat el compromís del Departament de tornar a estudiar l'oferta de transport públic de Guissona (Segarra) per "posar-la al dia" i fer que les freqüències i horaris s'adeqüin més a les necessitats de la població. Després de mantenir una reunió amb l'equip de govern del municipi, el conseller ha reconegut el "motor econòmic" que suposa l'agroindústria del municipi per a la comarca i el conjunt del país i a la vegada la "insuficiència" dels operadors de transport públic de la zona amb "mala coordinació" a l'hora de connectar amb Lleida o Barcelona. Calvet també ha dit que al conjunt de la demarcació, en 10 anys s'ha passat d'1 milió d'usuaris d'autobusos interurbans a 2,5 milions.
L'augment substancial d'usuaris de transport públic a la demarcació de Lleida té una "repercussió econòmica", segons Calvet, que es tradueix en una inversió per part del Govern per millorar-lo. En aquest sentit, ha dit que el Govern s'està "deixant la pell" per disposar d'una mobilitat més "sostenible" per fer front a l'emergència climàtica.
A Guissona, el conseller de Territori també ha abordat altres qüestions del municipi com l'ampliació de la depuradora, la construcció d'una rotonda per facilitar l'accés a la ciutat i una variant del recorregut de l'Eix Transversal cap al nord de la comarca.
Territori es compromet a posar al dia l'oferta de transport públic de Guissona
Societat
El conseller Calvet assegura que en deu anys Lleida ha passat d'1 milió d'usuaris d'autobusos interurbans públics a prop de 2,5 milions
- El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, aquest divendres. -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
Societat El Govern vol frenar la pèrdua de superfície d’horta amb un pla per modernitzar el sector ACN
-
Societat Dos mesos esperant el tren: el robatori de coure desconnecta les Garrigues Àlvar Llobet i Sotelo
-
Esports Un total de 232 esportistes lleidatans participaran als Jocs Special Olympics 2026 Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
11 d’octubre de 2019 a
les 19:13
Actualitzat el
11 d’octubre de 2019 a les
19:20
Et pot interessar
-
Societat
LleidaSona busca nou talent musical emergent a les terres de Ponent
-
Societat
El Musiquem Lleida programa 12 actuacions i reforça l'aposta pels músics en la seva 21a edició
-
Societat
Les exportacions lleidatanes cauen un 5,3% el juliol fins als 354,2 milions d'euros
-
Societat
Els tècnics de la Paeria de Balaguer qüestionen la instal·lació d’ombra del Mercadal
-
Societat La fiscalia demana 25 anys de presó als acusats de cremar un furgó de la Urbana en una manifestació proHasel
-
Societat
Lleida; menys delictes i més sensació d’inseguretat
