L'Ajuntament de Tremp retrà homenatge a l'artista Benet Rossell, un any i mig després de la seva mort. Rossell va néixer a Àger però als tres anys la seva família es va mudar a la capital del Pallars Jussà. Allà hi va viure fins als disset anys, quan es va traslladar a Barcelona a estudiar.
Els actes començaran aquest divendres, dins del cicle de cinema el Projector, amb una sessió dedicada a l'artista. L'endemà dissabte tindrà lloc l'acte institucional, amb la presència de l'alcalde de Tremp, Joan Ubach, la regidora de Cultura, Maria Pilar Cases, i l'historiador Sisco Farràs.
En l'acte hi participarà també la viuda de Rosell, Cristina Giorgi, que signarà la cessió al fons local de la Biblioteca de la revista La Trola, una publicació mecanografiada que es va editar el 1953 i en les quals hi apareixen els primers poemes de Rossell. Es tracta d'un material que ja es considerava perdut.
L'homenatge culminarà amb un recorregut per la ciutat batejat Tremparadors. Els participants seguiran un itinerari per dotze establiments comercials de la ciutat i on estaran exposats obres originals de l'artista cedides per a l'ocasió. Els participants podran veure gravats, pintures, caligrafies, ceràmica, llibres o vídeos. La ruta acabarà amb cants de garrotins, representacions teatrals i una lectura de poemes.
Tremp retrà homenatge a l'artista Benet Rossell
Societat
Un any i mig després de la seva mort, l'Ajuntament prepara un seguit d'actes per honrar-lo
ARA A PORTADA
-
-
-
Successos La conductora del bus accidentat a Lleida dona negatiu a les proves d'alcoholèmia i drogues Redacció
-
Successos El xoc d’un autocar contra la Diputació de Lleida deixa 44 ferits, cinc molt greus Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Els afectats de l’incendi de Torrefeta reclamen agilitat per reduir el risc de foc al camp Redacció
Publicat el
06 d’abril de 2018 a
les 17:03
Et pot interessar
-
Societat
Ordeig afirma que s’està «més ben preparat» per afrontar incendis com el de la Segarra de fa un any
-
Societat
Una bomba de fa gairebé quatre segles emergeix en unes excavacions a la Seu d’Urgell
-
Societat
Una quarantena d’empreses lleidatanes deuen més de 50 milions a Hisenda
-
Societat Doctor Prats encapçalarà el cartell de l’Aquelarre de Cervera
-
Societat
El TSJC obliga una fleca de Balaguer a readmetre una treballadora acomiadada durant una baixa
-
Societat L’incendi de la Llitera ja és el pitjor de l’any a la península
