Turisme de la Costa Brava present en la fira del turisme d'Àsia

Publicat el 02 de novembre de 2007 a les 10:07

De l’1 al 4 de novembre té lloc la CIMT, China International Travel Mart, fira anual que se celebra de manera alternativa entre les ciutats de Xangai i Kunming i en la qual es congreguen tots els sectors de la indústria turística –agències de viatges minoristes i majoristes, hotels, companyies aèries, etc.- nacionals i internacionals.

La participació de la destinació turística Costa Brava i Pirineu de Girona a la CIMT ve motivada per l’increment registrat en el nombre d’arribades a Catalunya de visitants procedents de països asiàtics com la Xina, mercès a la creació de paquets turístics que els principals tour operadors xinesos creen a les destinacions europees capdavanteres.

La voluntat de Catalunya -i de les principals marques turístiques que la conformen entre les quals hi ha la Costa Brava- passa per posicionar-se com a destinació cultural dins del mercat xinès. Amb aquest afany de posicionament i difusió, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona organitza des de 2005, amb la col·laboració de Turisme de Catalunya i l’Ambaixada d’Espanya a Xina, accions promocionals dirigides a agents de viatges i mitjans de comunicació xinesos amb l’objectiu d’introduir la destinació en aquest mercat emergent.

Enguany, una vintena de periodistes, professionals i directius de la indústria turística xinesa han visitat les comarques gironines en viatges de familiarització de temàtica cultural i tradicional. D'altra banda, el Patronat assisteix a la CIMT amb material publicat en xinès i amb la voluntat de realitzar la primera acció directa adreçada a aquest important mercat asiàtic per mitjà de la qual puguin produir-se contactes, intercanvis d’informació i, finalment, es pugui realitzar una diagnosi de la potencialitat d’aquest mercat.