Un clam contra Telefónica

Publicat el 15 de febrer de 2008 a les 11:13

La denúncia, presentada a la Secretaria General de Telecomunicacions i Societat de la Informació, diu el següent:

Primer.- L’Associació Comarcal d’Empresaris de l’Alt Urgell, inscrita en Registre d’Associacions Professionals de Lleida, amb el núm. G25645938, està integrada per les empreses que es detallen al final d’aquest escrit.

La gran majoria de les empreses relacionades tenen contractats els serveis de telefonia fixa i mòbil amb Telefónica de España S.A. i Telefónica Móviles España S.A.

Segon.- Des de fa temps venen sent habituals els talls i interrupcions en les línies ADSL i RDSI i en la xarxa de telefonia mòbil per problemes derivats d’una defectuosa prestació del servei per part de les esmentades operadores.

Tots aquests problemes, impropis d’una multinacional com Telefònica que opera en règim quasi monopolístic, venen essent soportats estoïcament pels empresaris de la comarca i, en general, per tots els seus habitants.

Aquesta situació ha esdevingut ja inaceptable. Durant el darrer mes s’han produït tres interrupcions greus en el servei:

1.- El dia 4 de gener, des de les 11,30 fins les 17,30 hores va estar interrumput les línies ADSL i la telefònia mobil.

2.- El dia 7 de febrer, des de les 10,30 fins les 18,30 hores, va romandre interrumput tota la telefonia fixa, mòbil, i línies RDSI, ADSL.

3.- El dia 11 de febrer, des de les 15,30 fins les 22,00 hores, novament es va interrompre la telefonia fixa i mòbil.

Tercer.- Totes aquestes deficiències en el servei prestat per Telefónica de España S.A. i Telefónica Móviles España S.A. han comportat perjudicis als membres de l’associació.Per això,

D E M A N EM: Que tingui per presentat aquest escrit, l’admeti i, en mèrits del que s’ha deixat exposat, s’acordi incoar el corresponent expedient a Telefónica de España S.A. i Telefónica Móviles España S.A. , i previs els tràmits legals oportuns es dicti l’oportuna resolució que contingui, entre altres, els següents pronunciaments:

1.- Que es requereixi i s’obligui a Telefónica de España S.A. i Telefónica Móviles España S.A. a prendre les mesures necessàries a l’objecte d’evitar que es tornin a repetir les situacions denunciades, i es prestin els serveis contractats en les degudes condicions de qualitat.

2.- Que s’obligui a Telefónica de España S.A. i Telefónica Móviles España S.A. a reduir l’import dels costos fixes (Línea ADSL, RDSI i manteniment) de les factures dels mesos de gener i febrer, proporcionalment als períodes de temps en que el servei ha estat interrumput.

3.- Que s’obligui a Telefónica de España S.A. i Telefónica Móviles España S.A. a indemnitzar a les empreses que es detallen al final del present escrit pels perjudicis causats per les interrupcions del servei de telefonia fixa i mòbil, el detall del qual s’acreditarà oportunament.

 

 

Ausàs i Grau L'alcalde de la Seu, Jordi Ausàs i el president de l'AEAU, Jordi Grau.