Un estudi coordinat pel BIOCOMSC apunta que les mascaretes a classe no són efectives contra la infecció per Covid-19.
En concret s’analitza l’efectivitat del seu ús en l’entorn escolar durant el primer trimestre d’aquest curs. Els investigadors no han trobat una incidència o transmissió significativament menor en els grups amb mascareta, el que suggereix que aquesta intervenció “no va ser eficaç”.
Per contra, indiquen que l’edat seria el factor més important per explicar el perfil de transmissió. Els resultats revelen que la incidència de la Covid va ser significativament menor a infantil que a primària. En concret, els infants de 3 i 4 anys van presentar les taxes més baixes i els d’onze les més altes.
L’estudi analitza 1.907 escoles, 28.575 grups bombolla i 599.314 alumnes, el 94,7% del total. El número d’infeccions en el període analitzat va ser de 24.762, el 4,13% del total. Els resultats mostren la diferència entre, per exemple, P3 i sisè de primària, amb un 1,74% i un 5,91% d’incidència, respectivament.
Un estudi revela que les mascaretes a classe no són efectives
Investigadors catalans conclouen que l'edat és el factor determinant en les infeccions per Covid-19
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de març de 2022 a les 16:42
Et pot interessar
-
Societat L’orgue centenari de la Seu d’Urgell reneix després de dos anys de silenci
-
Societat El tresor ocult de Picarol brilla a Lleida amb Picasso com a convidat inesperat
-
Societat Bungalous amb futur: la Pobla de Segur els rehabilita per allotjar els alumnes de muntanya
-
Societat Montse Pujol, nova presidenta de la Trobada del Pirineu
-
Societat Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat
-
Societat Lleida estrena la fira MOS amb gastronomia, automoció i un toc de tradició de Sant Miquel