L'últim moviment sísmic a Catalunya va tenir una intensitat de 3,8 graus i es va registrar el passat 16 d'agost enmig del mar. En aquest cas, va ser percebut al Maresme i la Selva, i tampoc va provocar danys.
El caporal Julià de la Policia Local de la Seu d'Urgell ha explicat que l'Institut Geològic de Catalunya els ha avisat del terratrèmol i d'aquesta manera han pogut informar als diversos veïns que han trucat per interessar-se.
El caporal també ha explicat a l'ACN que el terratrèmol s'ha notat però que no s'ha registrat cap dany material ni personal.
A l'Alt Urgell, l'últim terratrèmol amb epicentre en aquesta comarca es va produir l'agost del 2007 i va tenir una intensitat de 2,4 graus. Anteriorment, el 2005 n'hi va haver un de 2,9 graus, i el 1997 un altre de 2,8.
Mapa de l'epicentre. Mapa de l'epicentre.