Un total de 605 persones s’acullen al programa contra el fred de Lleida

És el nombre més baix dels darrers cinc anys i divendres serà la darrera nit que es podrà dormir al pavelló 4

Publicat el 15 d’abril de 2022 a les 11:06
Actualitzat el 15 d’abril de 2022 a les 11:17
L'Ajuntament de Lleida ha atès 605 persones i ha registrat 10.050 pernoctacions en el marc del Pla Iglú des que es va posar en marxa el 4 de novembre al pavelló 4 de Fira de Lleida.

Divendres serà la darrera nit de la temporada en què es podrà pernoctar en aquest equipament municipal. Les persones allotjades han estat majoritàriament homes i únicament hi han pernoctat 35 dones. La comparativa amb anys anteriors indica que es tracta de l'any amb menys persones acollides al Pla Iglú del darrer quinquenni. La nit amb més pernoctacions va ser el 30 de març, amb 91 allotjaments al pavelló. El dispositiu ha millorat enguany amb l'habilitació de de llits en lloc d'hamaques, l'ampliació de l’horari, l'àpat complet del sopar i altres serveis.

La regidora de Persones, Comunitat i Agenda 2030 de la Paeria, Mariama Sall, ha remarcat que enguany l'operatiu ha millorat la qualitat amb diverses accions i n'ha destacat la bona gestió. Entre altres, s'han canviat les hamaques per llits, s'ha ampliat l'horari d'obertura del recurs (a les 18 h), s'ha incorporat l'àpat complet per sopar i s'han afegir els serveis de consigna i bugaderia.

Aquests dies, s'ha anat fent el procés de desescalada per informar com queda la situació i per fer seguiment dels plans de treball que s'ha dissenyat amb les diferents persones que s'han volgut acollir als serveis de suport i acompanyament social dissenyats per treballadores i educadores socials de l'Àrea d'inclusió de l'Ajuntament de Lleida. Les persones més vulnerables (dones, menors de 22 anys desprotegits o persones malaltes) seran acollides a partir d'ara l'alberg Jericó.