De totes maneres, el vicepresident de l'ADV Terres de Lleida i president d'Asaja Lleida, Pere Roqué, ha indicat caldrà esperar a les pròximes hores per avaluar els danys que s'hagin pogut produir en l'agricultura i no descarta que la pedra hagi pogut afectar també altres municipis lleidatans. La d'aquest divendres és la vuitena pedregada a Ponent en una campanya ja minvada de producció en fruita dolça per les gelades de l'abril.
[h3]Tempestes a tot el país[/h3]
El temps ha canviat radicalment la tarda d'aquest divendres. Les pluges i les fortes ratxes de vent han provocat petites inundacions i han fet caure alguns arbres i branques. El telèfon d'emergències (112) ha rebut ja 202 avisos per inundacions i caigudes d'arbres, que han afectat al servei de Rodalies i han provocat retards a l'Aeroport del Prat. Al seu torn, els Bombers han rebut una setantena d'avisos per incidències causades, la majoria per inundacions i caigudes de branques i arbres. La majoria, han estat a les regions Metropolitanes Nord i Centre.
El telèfon d'emergències 1-1-2 ha rebut fins ara 202 trucades a causa de les pluges i el fort vent
— 112 (@112) August 5, 2022
Al gràfic, podeu consultar les comarques i els municipis des d'on s'han rebut les trucades 👇
Alerta pla #INUNCAT de #protecciocivil pic.twitter.com/SFhuAcBSic
Renfe ja ha reestablert la circulació de trens entre Cornellà i Martorell, a la línea R4, que estava interrompuda per les fortes tormentes, que havien "afectat a les instalacions de subministrament elèctric". Si bé, continuen havent-hi afectacions de mitja hora en aquest trajecte. Poc després també s'ha recuperat la circulació entre Rubí i Sant Cugat, a la línia R8, que havia estat interrompuda per la mateixa raó.
L'Agència Estatal de Metereologia (AEMET) ha avisat aquest divendres que les precipitacions acomulades podrien ser de fins a 40 litres per metro quadrat en una hora. El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha activat un avís de perill per temporals que afecta a un centenar de municipis, majoritàriament de les comarques de la Selva, Garrotxa, Ripollès, Cerdanya, Alt Urgell, Baix Llobregat, Vallès Occidental i Oriental, Alt Penedès i la Conca de Barberà.
Més pedra. Glòria de Matadepera. @eltempsTV3 @meteocat pic.twitter.com/svnGgSLUdw
— MeteoMauri (@MeteoMauri) August 5, 2022
Aiii mare!! @btvnoticies @informativost5 @telediario_tve @ElTiempo_tve @eltempsTV3 pic.twitter.com/so6H4uRgqj
— Joan Daniel Aguilar (@joand_aguilar) August 5, 2022
Des d'un punt de vista ecològic i des d'un punt de vista d'impacte econòmic, és intolerable i vergonyós q els badalonins/es haguem d'aguantar això cada cop q plou. Urgent fer una crida a totes les institucions per resoldre col.lector, sobreeixidors i dipòsits pluvials. #Badalona pic.twitter.com/bX5AJXvTgp
— Alex Montornès (@alex_montornes) August 5, 2022
[plantillavirals]No és Texas, és la tempesta de la selva amb un arcus de llibre!!! Vist des de #llagostera@eltempsTV3 @Vakapiupiu @TomasMolinaB pic.twitter.com/xtDrrxgPyy
— Jordi Soler (@Jordisolerramio) August 5, 2022