Abans, però, l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha alertat que, aquest diumenge, Girona i Lleida són en "risc important" per altes temperatures, amb registres que poden arribar fins als 43 graus. El Meteocat també ha previst una calor lleugerament més alta que dissabte arreu del país.
Avui, el cel s'ha llevat pràcticament serè arreu i així es mantindrà durant tota la jornada amb el permís d'alguns núvols d'evolució. En general, predominarà l'ambient assolellat, amb alguns núvols d'evolució diürna al Pirineu, Prepirineu i al prelitoral. Independentment d'això i de cara al vespre, es podran formar alguns intervals de núvols baixos a trams del litoral central i sud, però no s'espera precipitació en tot el dia.
El sol i la calor seran els protagonistes meteorològics d'avui diumenge. A tot estirar, apareixeran alguns núvols d'evolució diürna per guarnir el cel. Els detalls de la predicció, al butlletí:👇 https://t.co/dvBoqBQmJb pic.twitter.com/A3kNRS9aBs
— Meteocat (@meteocat) July 10, 2022
Amb tot, s'imposarà el vent de component sud entre fluix i moderat a tot el país, amb algun cop fort a punts del terç sud i sud de la costa Brava a la tarda. I fins al migdia, hi haurà tramuntana a l'Alt Empordà entre fluixa I moderada. Al final del dia, quedarà fluix i de direcció variable.