Unió de Pagesos (UP) rebutja la nova normativa que vol implantar la Unió Europea per acabar amb la producció d'aviram en gàbies. Alerten que actualment el 83% de la producció d'aviram a Catalunya es fa amb gàbies i que eliminar-les suposaria una inversió de més d'un milió d'euros en una explotació mitjana d'entre 50.000 i 60.000 animals.
Alerten, a més, que canviar el tipus de producció no cobriria la demanda i que per tant s'hauria d'importar carn i ous de fora i que aquests no complirien la normativa.
El sector de l'aviram recorda, a més, que encara estan pagant les inversions del 2012 per ampliar les gàbies seguint la nova normativa de benestar animal i que la Covid-19 els ha causat pèrdues d'un 25% pel descens de vendes en restauració.
UP alerta que prohibir les gàbies d'aviram empobriria el sector
Alerten que els pagesos pateixen pèrdues del 25% per la covid i que encara paga les inversions en benestar animal del 2012
ARA A PORTADA
Publicat el 03 d’agost de 2021 a les 15:27
Actualitzat el 03 d’agost de 2021 a les 15:33
Et pot interessar
-
Societat
Els millors plans per la Castanyada 2025 a Ponent
-
Societat
La Diputació de Lleida repararà la memòria dels 537 treballadors represaliats pel franquisme
-
Societat
El Tren dels Llacs arriba a final de temporada amb els vagons plens i un 9% més de passatgers
-
Societat
Cerima Cherries serà la primera empresa catalana a exportar cireres al mercat xinès
-
Societat
Els futurs científics de Lleida es posen la bata: 850 alumnes d’ESO experimenten amb la recerca biomèdica
-
Societat
Detinguda a Lleida un membre d’una xarxa internacional de tràfic sexual
