Unió de Pagesos (UP) ha demanat aquest dimarts als Mossos d'Esquadra protecció i seguretat per als ramaders davant les entrades il·legals a les granges, així com la màxima celeritat en la identificació dels responsables, després que la nit del 26 al 27 de març van resultat afectades tres explotacions de les Garrigues per accions d'animalistes.
El sindicat ha traslladat d'urgència aquestes demandes en una reunió amb el cap de la policia i la Unitat de Medi Ambient de la regió de Ponent per tractar aquesta qüestió. Els mossos s'han compromès a intensificar la vigilància a les granges i a seguir els indicis de què disposen. El sindicat també demana al nou Govern que prioritzi l'aprovació del règim sancionador per aquestes accions.
Segons UP, l'objectiu dels mossos es que no es repeteixin les entrades il·legals i els danys, tant als animals com a les instal·lacions. Per això, es preveu mantenir el contacte i intercanviar informació amb els representants del sindicat amb la mateixa finalitat.
La nit de divendres 26 de març van resultar afectades amb danys tres granges de les Garrigues per entrades il·legals i per pintades amb amenaces. En una de les explotacions, al terme de les Borges Blanques, van aviar 200 parelles de perdius roges, de línia pura i autòctones de la península, mentre que en una altra de porcí, al municipi dels Omellons, van tallar els cables de l'antena de comunicacions de la granja.
En una tercera, a Arbeca, també de porcí, van fer pintades a l'edifici amb missatges amenaçadors contra els ramaders. UP també reclama al nou Govern que s'ha de constituir que prioritzi l'aprovació del règim sancionador per aquestes accions il·legals.
UP demana seguretat davant les entrades il·legals a granges de les Garrigues
També reclamen al nou Govern que prioritzi l'aprovació del règim sancionador per a aquestes accions d'animalistes
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de març de 2021 a les 20:30
Et pot interessar
-
Societat Lleida reactiva les converses per construir la primera gran mesquita
-
Societat Reobren les piscines d’Almacelles després de detectar-hi excrements humans
-
Societat Tall d’aigua general a les Borges Blanques per una avaria a la xarxa
-
Societat La nova estació d’autobusos de Lleida amb 28 andanes obrirà al primer trimestre del 2026
-
Societat Avaria a la catenària deixa sense trens el tram entre Lleida i Juneda
-
Societat Trànsit reforça els radars i els controls a les carreteres de Ponent