La comissió Urbanisme de Lleida ha aprovat definitivament el planejament que per desenvolupar el nou eixample de Guissona (Segarra), un sector residencial i terciari que estendrà el nucli urbà fins al límit amb la L-311, amb 234 nous habitatges.
El sector se situa al sud-oest del nucli urbà, entre la zona residencial de la Fonteta i la L-311, i actualment es troba ocupat per camps agrícoles de secà, la Torre Nova d'En Carlos, una construcció defensiva protegida, un dipòsit d'aigua i diversos murs de pedra de les finques. Urbanisme també ha aprovat la modificació del planejament municipal de Sant Ramon, a la mateixa comarca, per crear un nou espai d'esport a l'aire lliure que se situarà entre la piscina i l'escola Mare de Déu de la Mercè.
L'Ajuntament de Guissona impulsa un Pla parcial urbanístic per desenvolupar un nou eixample, amb la voluntat de proveir al municipi de nous habitatges, tant de lloguer com de compra. D'aquesta manera, es podrà donar resposta a les previsions de creixement de la població, conseqüència de l'ampliació de l'activitat econòmica. El nou sector es vol desenvolupar amb criteris de sostenibilitat i ecoeficiència, per fomentar l'estalvi energètic i minimitzar l'impacte ambiental.
Així, la xarxa viària del nou eixample s'organitzarà mitjançat dos carrers principals que donaran continuïtat a altres existents: l'avinguda President Lluís Companys, que es prolonga fins a connectar amb l'avinguda de Tàrrega; el carrer Font del Forat Micó, que enllaçarà amb l'avinguda President Lluís Companys. Es completarà amb un nou carrer que connectarà el sud del nou sector amb l'avinguda President Companys. Els 234 habitatges, tots plurifamiliars, es distribuiran al llarg d'aquest sector.
Urbanisme avala l’ampliació de Guissona amb 234 habitatges nous
Aprovat el planejament per desenvolupar un nou sector residencial i terciari que limitarà fins a la L-311
ARA A PORTADA
-
-
Mercolleida constata una lleu millora del mercat porcí tot i les pèrdues per la pesta porcina Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Diputació aprovarà un pressupost de 223,7 milions per al 2026, un 28% més que enguany Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Paeria presenta un pressupost de 269 milions per al 2026, el més alt de la seva història recent Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 13 d’octubre de 2021 a les 13:18
Et pot interessar
-
Societat
Detinguts quatre homes a Lleida per robar cable de coure de la xarxa ferroviària
-
Societat
Els Pastorets arriben a Balaguer amb tres funcions, noves cançons i una revolució escènica
-
Societat
Ofensiva contra la planta de biogàs de la Sentiu de Sió: veïns i ajuntaments van als tribunals
-
Societat
Els sindicats alerten de pèrdues de 24 milions setmanals i veuen «insuficients» els ajuts per la PPA
-
Societat
Ocupacions del 80% al Pirineu lleidatà per la Puríssima
-
Societat
Aspid destapa el caos accessible als autobusos i trens de Ponent
