L'Eves Swiiniy és una de les britàniques residents al terme municipals de Flix afectada per l'incendi que crema des de dimecres a la Ribera d'Ebre. Ella es va veure envoltada pel foc i va decidir fugir a peu de casa seva. "Vaig caminar cinc quilòmetres sola, amb el gos, pesava que em moria", ha explicat a l'ACN. Tem que s'hagi cremat casa seva. Els desallotjats, instal·lats a l'escola de Flix, han rebut la visita de la vicecònsol britànica que els hi ha ofert assessorament i informació.
Se sent devastada perquè no coneix en quin estat ha quedat casa seva. "Segurament no hi ha res, sé que els meus vehicles s'han cremat i la casa potser una mica però no massa", ha apuntat. No sap que farà després de l'incendi. Opta per marxar a Irlanda, a la recerca d'ajuda de la seva família perquè no té diners per reconstruir la seva propietat. "Podria ser el final de la meva vida Espanya", ha lamentat.
El Sam Evens és un altre dels evacuats que dorm al pati de l'escola de Flix. Va marxar amb els cinc gossos i es mostra molt agraït per l'ajuda que estan rebent, sobretot perquè els hi proporcionin menjar pels gossos. "Ens han proveït de molt de menjar, aigua, llençols, bàsicament qualsevol cosa que necessitem", ha detallat.
En el seu cas, van fugir de casa sense els gats perquè el foc estava a l'altre costat de la muntanya. "La cendra baixava cap a les cases, vam veure els avions llençant l'aigua. No sabem com estarà casa nostra", ha dit.
«Vaig caminar cinc quilòmetres sola amb el gos. Pensava que em moria»
Els desallotjats britànics per l'incendi de la Ribera d'Ebre reben la visita de la vicecònsol a Barcelona
ARA A PORTADA
-
-
Pijuan se sotmetrà a una qüestió de confiança al no aconseguir aprovar el pressupost de Tàrrega Redacció
-
-
González reorganitza el govern de Balaguer per sobreviure fins a final de mandat Àlvar Llobet i Sotelo
-
Cinc homicidis i un 25% més de delictes per tràfic de drogues a la demarcació de Lleida el 2025 Redacció
Publicat el
28 de juny de 2019 a
les 23:44
Actualitzat el
28 de juny de 2019 a les
23:46
Et pot interessar
-
Societat
L'IRTA estrena el seu primer centre al Pirineu: «S'ha corregit una anomalia històrica»
-
Societat
Centres educatius de Ponent suspenen sortides i colònies com a mesures de pressió a Educació
-
Societat
Impulsem Lleida avisa d'una Catalunya a «dues velocitats» i denuncia el centralisme del Govern
-
Societat
Jutjaran a Lleida dos homes acusats d'estafar sis milions a distribuïdores d'energia
-
Societat
El restaurant Sisè de Lleida aconsegueix el seu primer Sol Repsol
-
Societat
Vel integral i espai públic: el debat que va començar a Lleida
