L'Eves Swiiniy és una de les britàniques residents al terme municipals de Flix afectada per l'incendi que crema des de dimecres a la Ribera d'Ebre. Ella es va veure envoltada pel foc i va decidir fugir a peu de casa seva. "Vaig caminar cinc quilòmetres sola, amb el gos, pesava que em moria", ha explicat a l'ACN. Tem que s'hagi cremat casa seva. Els desallotjats, instal·lats a l'escola de Flix, han rebut la visita de la vicecònsol britànica que els hi ha ofert assessorament i informació.
Se sent devastada perquè no coneix en quin estat ha quedat casa seva. "Segurament no hi ha res, sé que els meus vehicles s'han cremat i la casa potser una mica però no massa", ha apuntat. No sap que farà després de l'incendi. Opta per marxar a Irlanda, a la recerca d'ajuda de la seva família perquè no té diners per reconstruir la seva propietat. "Podria ser el final de la meva vida Espanya", ha lamentat.
El Sam Evens és un altre dels evacuats que dorm al pati de l'escola de Flix. Va marxar amb els cinc gossos i es mostra molt agraït per l'ajuda que estan rebent, sobretot perquè els hi proporcionin menjar pels gossos. "Ens han proveït de molt de menjar, aigua, llençols, bàsicament qualsevol cosa que necessitem", ha detallat.
En el seu cas, van fugir de casa sense els gats perquè el foc estava a l'altre costat de la muntanya. "La cendra baixava cap a les cases, vam veure els avions llençant l'aigua. No sabem com estarà casa nostra", ha dit.
«Vaig caminar cinc quilòmetres sola amb el gos. Pensava que em moria»
Els desallotjats britànics per l'incendi de la Ribera d'Ebre reben la visita de la vicecònsol a Barcelona
ARA A PORTADA
-
«La segregació del Bisbat de Lleida va ser la guspira que va encendre el litigi de Sixena» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Mollerussa afronta tensions i mancances en el primer govern en minoria de Solsona Oriol Almacellas Verdés
-
-
-
Calor de juliol a finals de maig: temperatures fins a 37 graus i rècords a Ponent i l'Ebre Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 28 de juny de 2019 a les 23:44
Actualitzat el 28 de juny de 2019 a les 23:46
Et pot interessar
-
Societat Josep-Lluís Serrano, nou bisbe d'Urgell i copríncep d'Andorra
-
Societat Alerta màxima per temps violent a l'Alt Urgell i el Pallars Sobirà
-
Societat El Col·legi de Periodistes s’incorpora al Premi Turístic Pica d’Estats
-
Societat Jorge Delgado, el jove mort en un accident laboral, serà recordat amb un mural a Lleida
-
Societat Balaguer declara festiu local el 13 de juliol per revitalitzar la Transsegre
-
Societat La Paeria impulsa un edifici de lloguer per a joves al Centre Històric