El 5 de juny de 1993, la Unió Esportiva Lleida va fer història. L'equip entrenat per José Manuel Esnal "Mané", va derrotar el Badajoz en el darrer partit de Lliga per 3 a 0 i va segellar el seu ascens a Primera Divisió, una fita històrica que el club no va repetir més. L'equip va acabar la temporada amb 57 punts (les victòries en valien dos) i a cinc del segon classificat, el Valladolid.
Després del matx, la ciutat va sortir al carrer per celebrar el triomf amb els jugadors, que van anar a la Paeria per agrair el suport i deixar alguna proclama per a la història. "L'any que ve, guanyarem al Barça i al Madrid", va dir el capità Miguel Rubio, unes paraules premonitòries que es van fer realitat l'any següent.
L'afició, enfervorida, responia amb un divertit "Ni PSOE ni PP, vota Mané". L'equip es va mantenir només un any a Primera i va tornar a baixar a Segona A.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vqGEv1nAnwk[/youtube]
VÍDEO Es compleixen 26 anys de l'històric ascens del Lleida a Primera
L'equip dirigit per Mané va guanyar el 5 de juny del 1993 el Badajoz i es va proclamar campió de Segona A
ARA A PORTADA
-
González reorganitza el govern de Balaguer per sobreviure fins a final de mandat Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Cinc homicidis i un 25% més de delictes per tràfic de drogues a la demarcació de Lleida el 2025 Redacció
-
-
Centres educatius de Ponent suspenen sortides i colònies com a mesures de pressió a Educació Redacció
Publicat el
05 de juny de 2019 a
les 09:32
Actualitzat el
05 de juny de 2019 a les
10:17
Et pot interessar
-
Societat
Impulsem Lleida avisa d'una Catalunya a «dues velocitats» i denuncia el centralisme del Govern
-
Societat
Jutjaran a Lleida dos homes acusats d'estafar sis milions a distribuïdores d'energia
-
Societat
El restaurant Sisè de Lleida aconsegueix el seu primer Sol Repsol
-
Societat
Vel integral i espai públic: el debat que va començar a Lleida
-
Societat
Aitona allarga la campanya de camps florits
-
Societat
El Ranxo que fa oblidar la Quaresma
