L'advocat de l'Ajuntament de Vilanova de Sixena, Jorge Español, ha presentat aquest dijous al matí als jutjats d'Osca la sol·licitud formal perquè es dicti una ordre de detenció internacional del conseller de Cultura destituït pel 155, Lluís Puig, que es troba a Bèlgica.
Ho ha fet després que ahir dimecres Puig no compareixes a declarar a Osca juntament amb l'exconseller Santi Vila, a qui se'ls acusa de no haver lliurat a l'Aragó les 44 peces del Monestir de Sixena que hi havia al Museu de Lleida.
Jorge Español demana també que es posi en coneixement d'aquesta situació de Lluís Puig al tribunal de Brussel·les. Lluís Puig ja va dir ahir dimecres en relació a les acusacions d'Aragó que ell es va limitar a complir els "mandats legals" i va descartar que es demani la seva extradició arran del cas Sixena.
Així mateix també va indicar que va enviar a Osca un representant del gabinet d'advocats que va posar de manifest que li era impossible traslladar-s'hi per "una qüestió de compliment amb la justícia blega".
Vilanova de Sixena demana als jutjats que s'emeti l'ordre de detenció de Lluís Puig
Després de la no compareixença en la declaració a Osca on estava citat per no haver lliurat a l'Aragó les 44 peces del Monestir de Sixena que hi havia al Museu de Lleida
ARA A PORTADA
Publicat el
26 d’abril de 2018 a
les 13:16
Actualitzat el
26 d’abril de 2018 a les
13:19
Et pot interessar
-
Societat
Un premi milionari de la Primitiva cau a Artesa de Segre
-
Societat
La reina Letícia s'atreveix amb una frase en català en un acte d'empresàries a Lleida
-
Societat
Les obres de Torre Salses, després de la Festa Major
-
Societat
Empresaris jubilats assessoren de manera gratuïta emprenedors de les comarques de Ponent
-
Societat
Ni misses ni turistes: Santa Maria de Balaguer tanca per risc estructural
-
Societat
El Parc Astronòmic del Montsec supera els 2.000 visitants aquesta Setmana Santa
