Zapatero felicita Andorra per haver deixat de ser paradís fiscal

Publicat el 05 de juliol de 2011 a les 17:18
El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, va rebre aquest dilluns el nou cap de Govern del Principat d'Andorra, Antoni Martí, a La Moncloa.

El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, va felicitar aquest dilluns el nou cap de Govern del Principat d'Andorra, Antoni Martí, perquè el seu país va deixar de ser considerat paradís fiscal l'any 2010. Zapatero va valorar els canvis introduïts a Andorra en línia amb els acords adoptats al G-20, un procés que ha de repercutir en una major integració europea. Zapatero va rebre a Martí al Palau de la Moncloa en la que la que va ser la primera visita que realitza el nou cap de Govern d'Andorra des de la seva elecció l'abril passat. Durant la trobada també es va parlar de la millora de l'N-145, que uneix la Seu d'Urgell amb Andorra. Zapatero va felicitar Martí pel seu recent nomenament i li va desitjar èxit en el procés de reformes fiscals i econòmiques que ha emprès el seu país. Al seu torn, li va expressar el suport de l'estat espanyol en aquestes reformes ja que l'Estat és el primer soci comercial d'Andorra. En aquest sentit, aproximadament el 45% del total d'intercanvis comercials del Principat es realitzen amb l'Estat.

Zapatero va valorar positivament també la signatura el passat 30 d'abril d'un Acord Monetari entre la UE i Andorra i es va mostrar partidari de seguir aprofundint en la definició del marc de relació d'aquest país amb la Unió Europea. Segons va remarcar l'Estat dóna suport "fermament" al concepte de "veïnatge interior" que suposa crear un marc jurídic general per a les relacions de la UE amb Andorra, Mònaco i San Marino.

Millora de la carretera que uneix la Seu d'Urgell amb Andorra

En la trobada també es va parlar del procés per a la signatura d'un conveni de doble imposició (CDI) entre l'Estat i Andorra. Així mateix, es va abordar la negociació d'un nou acord sobre gestió i trasllat de residus entre ambdós països i la millora dels accessos al Principat des de Catalunya, en concret la carretera N-145, que uneix la Seu d'Urgell i la frontera amb el Principat. El president espanyol va traslladar al cap de Govern d'Andorra el seu compromís amb aquesta qüestió.