La demarcació de Lleida concentra la major part de la producció de fruita de pinyol, tot i registrar una reducció del 4% respecte a l'any anterior, segons les dades proporcionades per Afrucat i el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.
La producció de fruita de Catalunya experimenta una disminució del 4% en la collita de préssec i nectarina, amb una estimació total de 384.840 tones per al 2024, en comparació amb les gairebé 400.000 tones del 2023. Tot i aquesta tendència a la baixa, Lleida continua sent la demarcació que lidera la producció, amb una estimació de 362.360 tones, malgrat una lleugera caiguda d'un 4%.
La sequera ha afectat especialment la varietat de préssec pla, amb una reducció de l'11% en tot el territori. Malgrat això, es preveu una campanya correcta gràcies a la diversitat de calibres i la bona qualitat de la fruita, així com la coincidència favorable del calendari amb la campanya de Múrcia.
Les previsions indiquen que el pic de feina arribarà entre els mesos de juliol i agost, mentre que la normalitat en la floració i el quallat auguren una bona qualitat de fruita, amb nivells òptims de sucre.
Tot i la reducció de la producció, les dades posen de manifest una certa estabilitat després de les gelades i la sequera dels últims anys. Això, juntament amb la diversitat en la mida de la fruita i la no superposició amb altres mercats com el de Múrcia, ofereixen una base competitiva al sector de la fruita lleidatà.
Lleida lidera la producció de préssec i nectarina
Successos
Malgrat la caiguda de la producció, Lleida continua destacant com a principal regió productora de préssec i nectarina a Catalunya
ARA A PORTADA
-
Política La Paeria prohibeix l'ús del vel integral als carrers amb els vots de PSC, Junts i Vox Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Lleida posa al dia les regles de convivència: més mediació i noves normes per a l’espai públic Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Expulsat un regidor de Vox del ple de la Paeria per qualificar Companys de «genocida» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Tornen a detenir el fisioterapeuta lleidatà acusat de tocaments a clientes i el jutjat el deixa novament en llibertat ACN
-
Societat L’excap de Carreteres nega haver cobrat suborns per afavorir una constructora Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
20 de maig de 2024 a
les 16:28
Actualitzat el
20 de maig de 2024 a les
16:29
Et pot interessar
-
Successos
Presó provisional sense fiança per als dos detinguts per la baralla multitudinària a Lleida
-
Successos
Detingut un jove de 22 anys per la baralla multitudinària de Lleida
-
Successos Detinguts dos homes amb 50 grams de cocaïna amagats sota el seient d’un cotxe a Tàrrega
-
Successos
Detingut un jove de 24 anys per la baralla multitudinària a Lleida
-
Successos
Detinguts dos homes per robar cable de la línia ferroviària entre Lleida i Puigverd
-
Successos Detingut a Lleida un fisioterapeuta acusat de fer tocaments a tres clientes
