Una desena de Mapes del Patrimoni Cultural Local elaborats fa una dècada són objecte de revisió i actualització. L'Oficina de Patrimoni Cultural de l'Àrea de Coneixement i Noves Tecnologies de la Diputació de Barcelona està posant al dia els inventaris de Calders, Castellví de la Marca, Masquefa, Olèrdola, Palau-solità i Plegamans, Sallent, Sant Cugat Sesgarrigues, Sant Joan de Vilatorrada, Sant Quintí de Mediona i Sant Pere de Riudebitlles.
Donat que el patrimoni cultural local és una realitat viva, en continua evolució, s'ha cregut oportú revisar els inventaris d'aquells municipis elaborats durant els primers anys del programa per actualitzar-los i incloure-hi noves fitxes d'elements descoberts o identificats amb posterioritat al lliurament dels treballs. Els tècnics de l'Oficina de Patrimoni Cultural estan, doncs, realitzant revisions i actualitzacions d'aquests deu mapes, de manera que els ajuntaments concernits tinguin tota la informació al dia. Un coneixement de la globalitat del patrimoni ha de garantir-ne una millor gestió, conservació i difusió.
Fa més d'11 anys que la Diputació de Barcelona realitza aquests inventaris de patrimoni dels municipis de la demarcació que ho sol·liciten. Actualment n'hi ha 107 que ja en tenen i 13 més estan en procés de realitzar-se. La consulta pública dels Mapes de Patrimoni es pot realitzar des dels webs dels municipis o des d'aquest enllaç del de la Diputació, on es troba la informació de cada element georeferenciada sobre un mapa, facilitant les cerques sobre el conjunt del patrimoni municipal.
A revisió els Mapes de Patrimoni de Calders, Sallent i Sant Joan
L'Oficina de Patrimoni Cultural de l'Àrea de Coneixement i Noves Tecnologies de la Diputació de Barcelona està posant al dia els inventaris
Ara a portada
-
Societat La Sareb insta la Plataforma dels Aliments de Manresa a marxar de la carretera de Vic Pere Fontanals
-
Política Aliança Catalana denuncia als Mossos l'assenyalament públic que va patir la diada de Sant Jordi Pere Fontanals
-
Societat Josep Maria Mata-Perelló, Creu de Sant Jordi per la seva trajectòria científica i humana Redacció
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
Publicat el 17 de gener de 2012 a les 18:16
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Santpedor obre la convocatòria per participar en el 13è Concurs de Música Jove
-
Cultura i Mitjans Manresa completa un dels Sant Jordi més lluïts dels darrers anys
-
Cultura i Mitjans L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes
-
Cultura i Mitjans Els infants de les escoles de Sant Fruitós gaudeixen d'una matinal de contes durant Sant Jordi