Alumnat del Bages transforma el concepte «Límits» en art i l'exposa al Casino

Sobre la proposta del projecte AMiC (Art, Mestres i Creació), que enguany ha arribat a la novena edició

Publicat el 13 de maig de 2023 a les 19:19
Actualitzat el 13 de maig de 2023 a les 19:35
Diverses escoles i instituts de Manresa i comarca han treballat durant el curs escolar el concepte Límits, la proposta del projecte Art, Mestres i Creació (AMiC), que enguany ha arribat a la novena edició. L'alumnat ha convertit les reflexions i debats entorn aquest tema en creacions artístiques que es poden veure, des d'aquest divendres fins al 28 de maig, a l'Espai 7 del Centre Cultural el Casino.

El projecte AMiC és una proposta educativa i formativa adreçada especialment a mestres i escoles amb la qual es vol apropar l'art contemporani a l'alumnat comprès entre P2 i 4t d'ESO. La proposta d'aquest any ha consistit a descobrir els límits socials, geogràfics, culturals i personals i a convertir l'aprenentatge en obres d'art.

Durant el curs, els mestres han participat en el taller de frottage A les palpentes amb Alèxia Lleonart, de Les ficcions que ens limiten i les contradiccions que ens alliberen” amb Paula Bruna i han visitat L'art de viure, del taller ocupacional d'Ampans, i l'escola Puigberenguer. Els coneixements adquirits els han traslladat als seus alumnes per tal de treballar el projecte.

Les obres exposades al Casino pertanyen a l'alumnat de les escoles La Renaixença, Puigberenguer i l'Institut Manresa Sis, totes tres de Manresa, l'Escola L'Esqueix, de Monistrol de Calders, i l'Escola Rellinars, de Rellinars.

El Projecte AMiC està coordinat per la Taula de les Arts Visuals de la Catalunya Central (TAV-CC), el Centre d'Art Contemporani i Sostenibilitat (CACIS) El Forn de la Calç, i el Centre de Recursos Pedagògics del Bages, amb el suport de l'Ajuntament de Manresa.