Els alumnes del Guillem Catà i cantaires de la Coral Infantil de les Escodines es posen sota les ordres de Kazushi Ono Els joves actuaran aquesta setmana amb l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) a l'Auditori de Barcelona. El reputadíssim director d'orquestra japonès Kazushi Ono ha dirigit aquest dilluns un dels darrers assajos dels alumnes d'ESO de l'institut Guillem Catà i cantaires de la Coral Infantil de les Escodines que actuaran aquesta setmana amb l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) a l'Auditori de Barcelona. Interpretaran una obra de 15 minuts, creada per Arnau Tordera, component del grup Obeses, titulada "Illa Esperança". "És un exemple de la força de la música i de la humanitat", ha assegurat Ono en acabar l'assaig. La iniciativa forma part del projecte "Et toca a tu", impulsat per l'Auditori, busca potenciar la música com a eina d'inclusió social.
La presència d'Ono ha causat una gran expectació en els joves, que l'esperaven impacients mentre enllestien els darrers assaigs de la seva interpretació. Durant 30 minuts han pogut gaudir de posar-se sota les ordres del mestre. “Ha estat un moment únic”, reconeix Chaymae Belaraibi, alumna del Guillem Catà i participant en el programa. La jove, de 13 anys té el seu moment de solista en la peça. “He pujat més d'una vegada damunt d'un escenari però mai en una situació com aquesta", assegura
"Et toca a tu" és un projecte musical de l'Auditori de Barcelona on participen entitats socioculturals que treballen amb la música per a la integració social a barris amb alts índex d'immigració. Elisenda Carrasco, assessora vocal dels alumnes d'ESO de l'institut Guillem Catà i cantaires de la Coral Infantil de les Escodines, reconeix la importància de la música. "Treballar la veu és com treballar l'ànima", afirma. I "Et toca a tu" posa la música al servei de "nens que no tenen experiència coral i viuen en entorns que potser no són massa favorables a aquesta educació vocal", afegeix.
Enguany, "Et toca a tu" arriba a la seva setena edició però, per primera vegada, les actuacions dels grups participants no s'aglutinaran en un únic concert, sinó que compartiran cartell amb la programació de l'OBC. Christine de Lacoste, violista de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya i que no s'ha volgut perdre l'assaig amb el mestre Ono, assegura que es tracta "d'un intercanvi molt maco, ells ens poden fer preguntes i veuen que és un lloc normal".
Des de l'auditori, Sonia Gainza, responsable del programa afegeix, però, que l’experiència és per a ambdues bandes: "És important pels nois, però també perquè el públic conegui aquests projectes i gaudeixin de la música que ens oferiran", diu.
L'actuació dels manresans durarà 15 minuts i s’inclourà en el concert "Centenari Bernstein de l’OBC" dels propers 16, 17 i 18 de febrer. Es preveu l'assistència de prop de 6.000 persones entre els tres passis.
Alumnes del Catà i la Coral Infantil de les Escodines es posen sota les ordres de Kazushi Ono
Cultura i Mitjans
Els joves actuaran aquesta setmana amb l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) a l'Auditori de Barcelona
ARA A PORTADA
-
-
Societat Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni Redacció
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
Publicat el
12 de febrer de 2018 a
les 20:49
Actualitzat el
12 de febrer de 2018 a les
20:54
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El retaule de Sant Marc i el frontal florentí tornen dimarts del Prado a la Seu
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós organitza una Setmana Jove amb tallers, oci i concert de cloenda
-
Cultura i Mitjans
L'Orquestra Simfònica Sant Cugat interpretarà «La Novena» de Beethoven diumenge al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
El musical «El fil invisible», basat en el conte de Míriam Tirado, torna dissabte al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
Oceano Valiente guanya amb «Pla B» el Premi Jove de Microteatre d'Els Carlins
-
Cultura i Mitjans
La companyia Els Carlins reinventa el drama d'«Agost» amb una comèdia de teatre dins del teatre
