Bones actuacions dels Tirallongues el cap de setmana de la seva diada

Publicat el 10 de novembre de 2015 a les 00:19
Actualitzat el 10 de novembre de 2015 a les 00:22

Els Tirallongues van descarregar un 5 de 7 diumenge al migdia. Foto: Tirallongues


Aquest cap de setmana s'han fet les dues actuacions de final de temporada de la colla castellera Tirallongues de Manresa, el dissabte a la tarda l'actuació de Vigílies es va fer a la Plaça Sant Domènec juntament amb els Castellers de l'Alt Maresme (els Maduixots) i els Castellers de Caldes de Montbui, i el diumenge al migdia a Crist Rei es va fer l'actuació de Diada de Sant Martí, diada de la colla manresana, juntament amb la colla Jove de Vilafranca i els Nyerros de la Plana.

Així doncs, a la tarda del dissabte i una vegada fet l'acte d'entrega de camises als membres de la colla de nova incorporació va començar l'actuació amb uns pilars de 4 d'entrada, els Tirallongues i els Maduixots en van fer 2 cada colla de simultanis i els Castellers de Caldes en va fer un.

Els Tirallongues van encarar l'actuació de Vigílies com una actuació tranquil·la, com ja és habitual, reservant els bons castells per l'endemà a l'actuació de Diada. Van començar la primera ronda amb un 4 de 7, després van descarregar un 3 de 7 en segona ronda i un 5 de 6 en tercera ronda, acabant l'actuació amb l'habitual pilar de 5. Tots els castells es van descarregar sense complicacions.

Per la seva banda els Castellers de Caldes van descarregar un 3 de 7, un 4 de 6 amb agulla i un 3 de 6 amb agulla, per acabar també amb un pilar de 5. I els Maduixots van descarregar un 4 de 7 en primera ronda, un 3 de 7 i un 4 de 6 amb agulla, acabant amb un pilar de 5 com les altres colles.

El diumenge una estoneta abans de les 12 del migdia es va fer la foto de la colla que es fa cada any a les escales de Crist Rei. L'actuació de Diada va començar amb els pilars de 4 d'entrada, 2 de simultanis dels Tirallongues i dels Nyerros i un de la Jove.

Els Tirallongues, com cada any, van provar els castells màxims que tenien disponibles i van començar amb un 5 de 7, descarregat amb solvència i sense cap problema. En segona ronda van tirar el 5 de 7 amb agulla, un castell molt complicat, que un cop estava gairebé carregat el van desmuntar. En la repetició van tornar a provar el mateix castell i aquesta vegada va sortir millor i es va descarregar sense gaires complicacions. En tercera ronda van provar el 4 de 7 amb agulla, un castell que ja l'han aconseguit vàries vegades aquesta temporada, i que es va descarregar bé amb un bon treball de tota la colla. Per acabar l'actuació els manresans van fer un vano de 5, un pilar de 5 flanquejat de dos pilars de 4.

La colla Jove de Vilafranca van començar amb un 3 de 7 que no van carregar, i després van descarregar un 2 de 6 en la repetició. En segona ronda van tornar a provar el 3 de 7, que tampoc van aconseguir carregar, repetint aquesta vegada amb el 3 de 6 amb agulla. En tercera ronda van fer el 3 de 6, acabant l'actuació amb un pilar de 4. Els Nyerros de la Plana, per la seva banda, van descarregar el 3 de 6 amb agulla, el 2 de 6 i el 4 de 6 amb agulla, i un pilar de 5 per finalitzar la seva actuació.

Els Tirallongues acaben la temporada amb molt bones sensacions, una temporada que han recuperat la desitjada Torre de 7, que feia 14 anys que no descarregaven, amb altres castells de la gama alta de 7, com ara el 5 de 7 amb agulla i el 7 de 7. Ara ja s'ha acabat la temporada castellera i els assajos, però de cara la propera temporada esperen nous reptes, els assajos de castells de 8 d'aquesta temporada segurament tindran continuïtat l'any vinent. La colla té ganes de continuar superant noves fites.