El grup Bum Ditty ha guanyat la quinzena edició del Concurs Sons de la Mediterrània a la final celebrada aquest dijous a la Taverna Cervesa Guineu de la Fira Mediterrània de Manresa, on també van presentar-se dues propostes més, diverses i interessants: Joana Dark i Catalina Marraixes.
El projecte guanyador va ser el darrer en actuar a la final, i va entusiasmar el públic amb una proposta eminentment festiva on es fonen elements del folk nordamericà, la tradició del ball de violí i una alegria i una empenta encomanadisses sota el lideratge d'una jove violinista ben coneguda en l'escena folk: Joana Gumí.
Abans, la nit s'havia obert amb la presentació de la proposta de Joana Dark, projecte de la cantant i compositora barcelonina Ariadna Rulló que revisa el cançoner i la literatura de tradició oral en clau d'electrònica, tocs orgànics i reivindicació feminista. Al seu torn, el grup d'Alzira Catalina Marraixes va sorprendre amb un repertori de cançons pròpies, vestit amb arranjaments de vents i cordes, i lletres que es mouen entre el surrealisme mediterrani i la lluita ecologista.
Com a guanyadora del concurs, Bum Ditty gravarà un treball discogràfic, que es presentarà a l'edició de l'any vinent, i també actuarà al Tradicionàrius, el Circuit Folc, el FIMPT de Vilanova i la Geltrú, el Música a la Vila del Vendrell i l'Ethno Catalonia de Banyoles. A més, com a novetat, participarà també en l'obrador de la Fira, el programa d'acompanyament artístic que des de fa un parell d'anys serveix per estimular la nova creació al voltant de la cultura popular i tradicional.
El Concurs Sons de la Mediterrània està organitzat pel Centre Artesà Tradicionàrius i el Grup Enderrock, amb el suport de la Fira Mediterrània de Manresa, i s'adreça a grups i solistes emergents que presentin propostes renovadores de folk i músiques d'arrel de la Mediterrània.
Bum Ditty guanya el XV Concurs Sons de la Mediterrània
Cultura i Mitjans
S'ha imposat a la final celebrada aquest dijous a la Fira Mediterrània de Manresa
ARA A PORTADA
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Societat Alumnes de l'IE Moianès reclamen als docents una alternativa a cancel·lar el viatge de fi de curs Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans L'Orquestra Simfònica Sant Cugat interpretarà «La Novena» de Beethoven diumenge al Kursaal Pere Fontanals
-
Esports El Kids&Us Manresa cedeix davant el PAOK Salònica als darrers deu minuts (93-78) Xavier Sucarrats
Publicat el
07 d’octubre de 2022 a
les 17:30
Actualitzat el
07 d’octubre de 2022 a les
17:37
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El musical «El fil invisible», basat en el conte de Míriam Tirado, torna dissabte al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
Oceano Valiente guanya amb «Pla B» el Premi Jove de Microteatre d'Els Carlins
-
Cultura i Mitjans
La companyia Els Carlins reinventa el drama d'«Agost» amb una comèdia de teatre dins del teatre
-
Cultura i Mitjans
Manresa obre les inscripcions per participar a la Cavalcada de Reis 2027
-
Cultura i Mitjans
Manresa homenatjarà Ferran Costa amb una exposició participativa a Selves i Carner
-
Cultura i Mitjans
El Geoparc de la Catalunya Central programa onze activitats per a l'últim trimestre de l'any
