El Centre Cívic de Calders acollirà aquest dissabte un nou homenatge de record i reconeixement al veí més universal d'aquest poble del Moianès, Néstor Almendros, guanyador d'un Oscar de Hollywood a la millor fotografia.
Els actes constaran de la presentació de diversos estudis sobre la sera figura, que començaran a les 6 de la tarda amb la participació, entre d'altres de Leonardo de Armas, director de l'Escola de Cinema del Moianès; Joan Serra, calderí i amic de Néstor Almendros; Lluís Cerarols, activista i narrador de la història local, i Jordi Casas, president del Cineclub Manresa.
La vetllada clourà amb l'estrena d'un curtmetratge sobre Almendros i la projecció del seu primer film, rodat a Cuba, Gente en la playa.
Néstor Almendros fou un director de fotografia que va treballar colze a colze amb els més reconeguts directors francesos de la Nouvelle Vague i també a Itàlia i a Espanya. Però el gruix de la seva filmografia es va desenvolupar a Hollywood on va guanyar un Oscar a la millor fotografia. En total més de 80 films que són un retrat fidel i personal d'una feina única en el seu temps i en el seu àmbit.
Calders acollirà la presentació de diversos nous estudis sobre la figura de Néstor Almendros
El calderí va guanyar un Oscar de Hollywood a la millor fotografia
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de novembre de 2022 a
les 21:26
Actualitzat el
24 de novembre de 2022 a les
21:31
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Del tango a les bandes sonores: la proposta eclèctica del Festival de Música Clàssica de Sant Benet
-
Cultura i Mitjans
El Concurs de Teatre de Fals es clou amb «In memoriam» aquest dissabte al Casal
-
Cultura i Mitjans
Neix «Papalló i les paraules que volen», un conte infantil bagenc inclusiu
-
Cultura i Mitjans
Manresa acull la primera exposició pòstuma de Coloma Medina a la seva ciutat
-
Cultura i Mitjans
Manresa aprova set noms de dones científiques per a nous espais públics
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós acull «Caires circulars», fusió artística de pintura i poesia
