Cardona tornarà a viure una Pasqua marcada per la tradició amb la celebració de les Caramelles, que del dissabte 4 al dilluns 6 d'abril ompliran carrers i places de música, dansa i cultura popular. Diverses colles del municipi participaran en unes cantades que s'estendran pels barris, el centre històric i diferents espais emblemàtics de la vila.
Tres dies d'activitat arreu del municipi
La programació arrencarà dissabte a la tarda amb una cantada al barri de Segalers, al Pla de Ballestar, a càrrec dels Caramellaires de Pagès, que estaran acompanyats pel Grup de Trabucaires de Sant Ramon i oferiran també el tradicional Ball de Cascavells. Ja a la nit, a les 10 del vespre i després de la Vetlla Pasqual, la plaça del Mercat acollirà una nova cantada, en aquest cas amb la participació de la Coral Cardonina.
Diumenge al matí, les actuacions es repartiran entre diferents punts del municipi. Les Caramelles de la Coromina cantaran pels carrers del poble de la Coromina, mentre que al centre històric hi participaran els Caramellaires de Pagès, les Caramelles de la Coromina i la Colla Jove. A 2/4 de 2 del migdia, totes les colles es reuniran davant de l'Ajuntament en una trobada conjunta que culminarà amb la interpretació de la Sardana de Cardona.
Tancament amb cantades per pagès
La programació continuarà diumenge a la tarda novament al barri de Segalers, a la zona de Tavèrnoles, amb una altra cantada dels Caramellaires de Pagès, acompanyats pels trabucaires i amb el Ball de Cascavells. Finalment, les activitats es tancaran dilluns al matí amb una cantada per pagès i rodalies que finalitzarà als Escorials, a càrrec de les Caramelles de la Coromina.
