Castellbell i el Vilar ha entrat de ple en la seva Festa Major i després de dos dies d'actes, aquest divendres ha tingut lloc el pregó que ha anat a càrrec de Juan Matías Reyes, alcalde del municipi d'Ibros, a Jaén, que va ser punt d'origen de moltes famílies que van venir a treballar a Castellbell el Vilar. En un primer moment ho van fer a Manufacturas Borràs i després a Torcidos Ibéricos. El pregó ha servit per formalitzar, també, l'agermanament entre els dos municipis.
Precisament, en homenatge al passat tèxtil de Castellbell i el Vilar, la Festa Major estrena l'exposició Temps de fàbrica a la fàbrica del Burés i es podrà seguir l'espectacle El batec de la fàbrica a càrrec de l'Esbart Dansaire Santvicentí amb la direcció artística de Lluís Oliveras i la coreografia de Joan Maria Segura.
[intext1]
En el marc del pregó i formalització de l'agermanament amb Ibros, Castellbell i el Vilar també ha recordat el Pont de Vilomara i Rocafort i ha lliurat al seu alcalde, Enric Campàs, un diploma d'honor en solidaritat amb les persones afectades per l'incendi.
[h3]Més Festa Major[/h3]
Els actes de Festa Major a Castellbell i el Vilar continuen amb les actuacions de l'Orquestra Rosaleda, aquest dissabte a la nit, o l'espectacle Polifacètic 2.0 a càrrec de Màgic Pol, diumenge, quan també hi haurà el Correfoc o la Festa de Cap d'Any que no es va poder celebrar per la pandèmia.
[intext2]
El programa continuarà dilluns amb la tradicional pernilada popular, el concert de sardanes amb la cobla la Nova Vallès o les havaneres amb el grup Ultramar.
La Festa Major acabarà el dimarts 16 d'agost amb una matinal jove d'aventura i remullada al camp de futbol, un room escape al carrer en què se seguirà la història El misteri de Castellbell i el Vilar amb grups de sis persones i la banyada nocturna a la piscina municipal a partir de les 10 de la nit.
El programa complet de festes es pot veure en aquest enllaç.
Castellbell i el Vilar formalitza l'agermanament amb Ibros amb el pregó de Festa Major
Cultura i Mitjans
Durant l'acte també s'ha lliurat un diploma d'honor a l'alcalde del Pont de Vilomara en solidaritat amb les persones afectades per l'incendi
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
-
Política Aliança Catalana tria Sílvia Cubo com a cap de llista de l'extrema dreta a Manresa Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
13 d’agost de 2022 a
les 17:07
Actualitzat el
13 d’agost de 2022 a les
17:15
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El 12è Concurs de Teatre Poble de Fals arrenca aquest diumenge amb «Adossats»
-
Cultura i Mitjans El Mujal viurà diumenge la Festa Major en honor de la Santa Creu
-
Cultura i Mitjans
Sant Vicenç celebrarà diumenge l'Aplec de Castellet amb cultura popular i folklore internacional
-
Cultura i Mitjans
Manresa participarà en una gimcana digital europea sobre patrimoni industrial
-
Cultura i Mitjans
El Casino presenta la nova temporada d'exposicions i activitats fins a final d'any
-
Cultura i Mitjans
Més de 90 persones portaran diumenge «El Retaule del Flautista» al teatre Conservatori
