Castellnou s'imbueix de cultura, dansa i música africana

La primera edició del Festival Dimbaya omple el nucli històric durant tot el cap de setmana

Publicat el 05 de juny de 2022 a les 19:59
Ada Saliou marcava passes i donava instruccions. A dalt de l'escenari instruments de corda i percussió convidaven els visitants a moure's a ritmes africans seguint els peus, les mans i la resta del cos de Saliou. El nucli històric de Castellnou de Bages ha bullit d'activitat aquest diumenge durant la cloenda del Festival Dimbaya. No més que divendres o dissabte. Una primera edició que convida a repetir-la any rere any.
[nointext][intext1]
El nucli històric de Castellnou de Bages ha viscut de divendres a diumenge la primera edició del Festival Dimbaya imbuint-se de cultura, dansa i música africana. El festival s'ha desenvolupat en tres jornades en les que s'han portat a terme cursos de dansa i percussió, activitats conjuntes i de conscienciació amb l'escola l'Olivar i activitats gratuïtes obertes a tothom: tallers, debats, teatre, classes lliures i dos grans concerts el divendres i dissabte a la nit que van omplir Castellnou de música, colors i, sobretot, molt públic.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3Lvvs7vaafE[/youtube]
Dimbaya és un festival de cultura, dansa i música africana. Dimbaya significa "gran família" en mandinga, una de les llengües vehiculars del Senegal, Gàmbia, Guinea-Bissau i part de Mali. El festival vol crear un espai confortable, proper i obert d'intercanvi cultural, on es pugui treballar la diversitat i els processos migratoris al voltant d'un ambient lúdic i festiu, apte per a tots els públics.
[intext2]
El festival ha servir per traslladar la cultura, la dansa i la música africana a Castellnou, però també per crear consciència, sobretot divendres en les sessions que es van portar a terme amb l'alumnat de l'escola l'Olivar.