
Dos cantants de hip hop del conegut grup Falsalarma, el contratenor Jordi Domènech, el Brossa Quartet de Corda i un clavicèmbal es fusionen en aquest espectacle al voltant del concepte de l'avarícia i que es podrà veure a la sala gran del Kursaal el proper dissabte, 1 de juny, a les 9 del vespre.
Les cançons s'han creat a partir de textos literaris de diferents èpoques que giren a l'entorn a personatges considerats garrepes, com ara L'Escanyapobres de Narcís Oller o El retaule de l'avarícia de Valle Inclán, així com de notícies de diaris d'actualitat relacionades amb la crisi i diversos casos de corrupció, com ara el cas Palau.
El llenguatge comú que s'aconsegueix en "Retaule d'avars" beu de fonts diverses com són les àries barroques cantades pel contratenor Jordi Domènech i els bucles sonors i bases rítmiques del duet de hip hop Falsalarma. L'únic suport instrumental és el quartet de corda amb el clavicèmbal, que la conjunció de sonoritats tan diferenciades aconsegueixin un discurs homogeni amb molta personalitat.
Les entrades costen 15 € (12€ amb el carnet Galliner, majors de 65 anys i menors de 25) i es poden comprar a les taquilles del Kursaal, per telèfon i per internet a www.kursaal.cat
Xerrada postfunció
Després de l'espectacle, tots els músics i cantants de ‘Retaule d'avars' participaran a un col·loqui amb el públic a la mateixa sala.
Brossa Quartet de corda:
Aleix Puig i Pere Bartolomé, violins
Imma Lluch, viola
Quico Pugès, violoncel
Gregori Ferrer, clavicèmbal
Jordi Domènech, contratenor
Titó i El Santo - MC's del grup Falsalarma (hip-hop)
Creació musical: col·lectiva, de tots els intèrprets participants
Coordinació del guió i del conjunt: Aleix Puig
Falsalarma
Els germans de Sabadell El Santo i Titó són uns veterans del hip hop, respectats en el sector gràcies a les seves lletres compromeses ia la seva sòlida trajectòria. Com si es tractés d'una declaració de principis, es van donar a conèixer per la seva col·laboració amb el guru del gènere Frank T en el tema "Rap Seriós". Després arribarien La Missiva (2002), Alquímia (2005), Llei de vida (2008) i Dramàtica (2011). El lloc que s'havien guanyat entre els grans els va permetre experimentar, junts i en solitari, més enllà del rap estricte, obrint-se pas a nous sons i públics i comptant sempre amb la col · laboració dels millors mc s del territori.
Jordi Domènech
Domènech despunta entre els contratenors de l'Estat, especialitzats en la tècnica per aconseguir una veu aguda similar a la dels castrati. Aquest cantant d'òpera i compositor nascut a Manlleu estudiar a la Royal Academy of Music ia la Guildhall School of Music and Drama de Londres amb la reconeguda soprano anglesa Emma Kirkby. Ha actuat en els principals festivals d'òpera europeus, com el Glyndebourne o el festival d'òpera d'Utrecht, els principals auditoris d'Espanya, el Konzerthaus de Viena o el Liceu de Barcelona, amb Giulio Cesare de Händel, interpretant Ptolemeu.
Brossa Quartet de Corda
Es forma l'any 2004 dins de la formació Orquestra de Cambra de Terrassa, amb la vocació de conrear un repertori allunyat dels escenaris habituals de la música clàssica i de cercar afinitats amb tota mena d'estils musicals. Per sobre de construir fronteres entre etiquetes musicals, el quartet pretén trobar espais comuns i diàleg entre músiques de tots els estils. Les seves propostes estan recolzades també per col·laboracions d'artistes diversos que provenen d'altres disciplines, com el teatre, la dansa, la poesia o l'escultura. Els components del BQC provenen d'una àmplia formació clàssica i contemporània. Han estat en formacions cambrístiques guardonades amb diferents premis i han estat membres d'orquestres com la JONC (Formació Jove Orquestra Nacional de Catalunya) i la JONDE (Jove Orquestra Nacional d'Espanya).