El Ball de Gitanes de Sant Vicenç de Castellet s'incorpora aquest mes de març al Catàleg del Patrimoni Festiu de Catalunya. La Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural així ho ha aprovat després que des de l'Ajuntament s'iniciessin els tràmits perquè la festa obtingués aquest reconeixement quinze anys enrere. La distinció de la Generalitat dóna un nou reconeixement a una tradició que supera els 100 anys d'història i que és una festa declarada d'interès local. Des de la regidoria de Cultura es vol agrair la feina que històricament ha portat a terme la Comissió del Ball de Gitanes que amb el seu esforç han aconseguit mantenir la festa.
El Ball de Gitanes se celebra el diumenge de la Segona Pasqua a la plaça de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet amb la participació de més de 300 balladors de les colles que al final de tot també compten amb la participació del públic. Aquest any la festa popular se celebrarà el cap de setmana del 8 i 9 de juny.
El Ball de Gitanes de Sant Vicenç s'incorpora al Catàleg del Patrimoni Festiu de Catalunya
L'Ajuntament va iniciar els tràmits quinze anys enrere i finalment s'ha rebut el reconeixement
ARA A PORTADA
-
-
-
Aliança Catalana reunirà 360 militants en una escola de formació a Manresa, un dels seus objectius Pere Fontanals
-
L'Anònima obrirà portes el 21 i 22 de març després de completar la primera fase de rehabilitació Redacció
-
Bacardit critica el sobrecost del polígon del Pont Nou: «Quan no es planifica, la factura acaba arribant» Pere Fontanals
Publicat el
25 de març de 2019 a
les 15:15
Actualitzat el
25 de març de 2019 a les
15:18
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Cardona reivindicarà el paper de les dones artistes del Bages en una vetllada el 8 de març
-
Cultura i Mitjans
Pensar la cultura des de les comunitats locals
-
Cultura i Mitjans
Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet signa amb el Bisbat de Vic la cessió de Vallhonesta
-
Cultura i Mitjans
Cardona acollirà uns nous Batecs Culturals amb música internacional, teatre musical i tributs
-
Cultura i Mitjans
Manresa lliura la Medalla al Mèrit Cultural a l'historiador Francesc Comas
-
Cultura i Mitjans
Manresa commemorarà els 80 anys de Xesco Boix amb una exposició i un concert
