El Curs de Cultura Medieval de 2022 iniciarà el cicle de conferències aquest divendres amb Càtars a la cruïlla: religió, poder i mite que impartirà la doctora Delfi-l. Nieto-Isabel, professora de la Universitat Queen Mary de Londres, a partir de 2/4 de 8 del vespre a la sala d'actes del Montepio de Conductors de Manresa.
El Curs, organitzat pels Amics de l'Art Romànic del Bages està dedicada enguany als Marginats i perseguits de l'Edat Mitjana i tindrà continuïtat els següents dos divendres, 11 i 18 de novembre amb dues conferències més, mentre que el dissabte 19 estarà dedicat a la tradicional sortida.
El divendres 11 de novembre, el doctor Ivan Armenteros Martínez, científic titular de ka Institució Milà i Fontanals pronunciarà la conferència Posseïren els nostres avantpassats persones esclavitzades? Relacions de dependència i dominació a la Catalunya medieval (segles VIII-XV).
El divendres següent, dia 18, la conferència serà La cacera de bruixes a Catalunya. El cas del Bages, a càrrec del doctor Pau Castell Granados, professor de la Universitat de Barcelona. Totes les conferències tindran lloc a la sala d'actes del Montepio de Conductors de Manresa a partir de 2/4 de 8 del vespre. Cal fer inscripció prèvia a través d'aquest enllaç.
Per tancar el Curs de Cultura Medieval, el dissabte 19 de novembre es farà una sortida al Lluçanès en cotxes particulars. El lloc de trobada serà a l'aparcament del Monestir de Santa Maria de Lluça, a Lluça, a les 8 del matí, des d'on es pujarà al castell i a l'església rodona de Lluçà. Una part del recorregut fins al castell i l'església serà en vehicle particular. Farà de guia el doctor en Història Medieval de la Universitat de Barcelona Xavier Costa i Badia.
El doctor Costa també guiarà, més tard, la visita a la canònica de Santa Maria de Lluçà. La matinal finalitzarà amb una visita guiada al Centre d'interpretació de la Bruixeria de Sant Feliu Sasserra.
El Curs de Cultura Medieval està dedicat als «Marginats i perseguits a l'Edat Mitjana»
Cultura i Mitjans
El cicle de conferències començarà divendres amb "Càtars a la cruïlla: religió, poder i mite", a càrrec de la doctora Delfi-l. Nieto-Isabel
ARA A PORTADA
-
-
Successos El ple de Manresa aprova reforçar la seguretat i dignificar el passatge Sorribes Pere Fontanals
-
-
Política El ple aprova la modificació del POUM que permet desencallar el nou pavelló del Congost Pere Fontanals
-
Política Junts topa amb els veïns en demanar la recuperació de l'antic camp de futbol de Sant Pau Pere Fontanals
Publicat el
01 de novembre de 2022 a
les 17:28
Actualitzat el
01 de novembre de 2022 a les
17:38
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
L'Arxiu Municipal de Súria incorpora una fotografia inèdita de la visita de Francesc Macià
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós reformarà l'entorn del Teatre Casal Cultural per fer-lo més accessible
-
Cultura i Mitjans
El Taller de Teatre d'Ampans celebra deu anys amb l'estrena d'«El Príncep Blau»
-
Cultura i Mitjans
Cardona programa tres concerts del Cicle Espais en escenaris patrimonials aquest estiu
-
Cultura i Mitjans
El barri del Xup celebrarà dissabte la Festa Major amb una jornada plena d'activitats
-
Cultura i Mitjans
Castellbell obre la venda d'entrades per al concert del Pla de Lluna al Camí Ignasià
