La tristesa i recolliment de les tradicions dels primers dies de la Setmana de Santa dona pas a l'alegria de les tradicions de la Pasqua Florida, el símbol principal d'aquesta celebració són les Caramelles i el Bages és, en aquest sentit, una plaça forta. Manresa no n'és una excepció i aquest dissabte a la tarda la ciutat ja ha pogut gaudir de les Caramelles organitzades pel Mijac de Crist Rei. El grup, format per infants i joves de diferents edats, ha portat les seves cançons corals i els balls de bastons per diversos punts del centre urbà, ha començat a la plaça Major i, tot passant per la plaça Gispert i el Passeig Pere III, ha arribat fins a la plaça de Crist Rei. Allà tots els participants han aprofitat les escalinates de l'església per poder mostrar amb més bona perspectiva tot el repertori assajat per la Pasqua d'enguany.
Les Caramelles de Pasqua era previst que es repetissin, aquest dissabte a la nit, a l'interior de l'església de Crist Rei i aquest diumenge de Pasqua, al llarg del matí, es tornaran a fer veure pels carrers més cèntrics de Manresa. El recorregut es previst que comenci a l la Residència de Sant Andreu les 11.00h i continuï cap a la plaça Major, a les 11.30h, plaça Sant Domènec, a les 12.00h, i la plaça de Crist Rei, a les 13.00h, en aquest espai es farà la darrera tanda de cantades i balls de bastons de les Caramelles d'enguany. Els membres de les Caramelles, com és habitual, recullen donatius entre el públic assistent per destinar-los a finalitats benèfiques, aquest any l'entitat de destí dels fons recollits és la ONG Proactiva Open Arms.
El Mijac de Crist Rei passeja la Pasqua pels carrers de Manresa
Les Caramelles també es podran veure aquest diumenge al matí
ARA A PORTADA
-
-
La Fira Mediterrània arrenca a Manresa amb teatre familiar i mirades sobre la memòria i el mite Pere Fontanals
-
-
El Baxi Manresa estrena el seu compte de victòries davant un fluix Slask Wroclaw (74-62) Xavier Sucarrats
-
El Certamen Nacional de Pubillatge 2025 se celebrarà a Monistrol i a l'Abadia de Montserrat Pere Fontanals
Publicat el 01 d’abril de 2018 a les 00:34
Actualitzat el 01 d’abril de 2018 a les 18:31
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Rodrigo Rodríguez Comos dona dues obres al Museu de Manresa que enriqueixen el fons artístic
-
Cultura i Mitjans Tina Araüna exposa «Matriu» al MoMa Espai Cultural de Manresa
-
Cultura i Mitjans Restauren quatre relleus històrics del Poble Vell de Súria per conservar el llegat del llinatge Cardona
-
Cultura i Mitjans Edicions FUB publica «Just quan despertava», el relat inèdit de Josep Maria Aloy sobre joves en risc
-
Cultura i Mitjans La Festa de la Verema del Bages celebra els 30 anys amb rècord de públic i de copes de vi venudes
-
Cultura i Mitjans Les Fabricantes reviuen el passat fabril de Valls i Palà de Torroella amb èxit de públic i activitats