El Clam de Navarcles ha presentat aquest dilluns la tretzena edició del festival cinematogràfic que ha programat la projecció de 33 pel·lícules de 16 països diferents, moltes de les quals són estrenes absolutes a Catalunya, i que representen un tast del millor cinema compromès i d'actualitat que es pot veure avui al món.
El certamen comptarà amb la presència de figures del setè art estatal com són la reconeguda directora Josefina Molina, l'emblemàtica directora i guionista de televisió Lolo Rico i el director basc Imanol Uribe –que prestrenarà la seva nova pel·lícula gestada fa dos anys al Clam- així com molts altres convidats dels films seleccionats.
Un any més, el festival es complementa amb la gala d'entrega del premi Pere Casaldàliga a la Solidaritat i la celebració d'un munt d'actes paral·lels amb el tema “llibertat, lluita permanent” com a eix central que convida al debat i la reflexió. Enguany, la guerra a Síria i la situació dels refugiats ocuparan un espai molt destacat entre les propostes del Clam.
Conferències, exposicions, debats, presentació de llibres i concerts musicals seran també altres ingredients que ajudaran a embolcallar un programa ampli i variat adreçat als seguidors tradicionals del Clam però també amb la voluntat d'atraure nous públics.
Els detalls de la tretzena edició del festival, que se celebrarà del 28 d'abril al 8 de maig a l'Auditori Agustí Soler i Mas i al Centre Cultural la Creueta de Navarcles, han estat presentats avui pel director del CLAM, Serafí Vallecillos; Jesús Fernández, David Cornadó i David Martínez, membres de l'equip directiu del festival, el quals han coincidit en destacar un altre any la consolidació d'un festival que és ja una autèntica referència en el calendari cinematogràfic de Catalunya.
Concurs de llargmetratges
El Clam, per tercer any, celebra el concurs de llargmetratges que seran obres presentades amb rigorosa estrena i inèdites a les sales de projecció de Catalunya. En total s'han rebut 84 llargs a concurs, entre els quals s'han seleccionat 6 finalistes que lluitaran pel primer premi, pel premi especial del jurat i el premi del públic.
Les sis pel·lícules seleccionades han estat: The Surgery Ship (Austràlia), Hija de la Laguna (Perú); I am not from Barcelona (Bèlgica / Espanya); Lolo Rico: la mirada no inventada (Espanya); Lens (India); i Noi Siamo Francesco (Itàlia).
Concurs de curtmetratges
Enguany, el Clam ha rebut 168 curtmetratges, dels quals 13 lluitaran pels guardons. Són els següents: I'll be home soon (Regne Unit); All there is (Països Baixos); Poop on poverty (Sudàfrica/Dinamarca); El Abrazo (Espanya); Products (República de Corea); Senseless (Espanya); Galletas (Espanya); Los cachorros (Espanya); 112 (Espanya); La condena (Espanya), Gloomy Sunday (Estats Units), Otoño (Espanya), 14 anys i un dia (Espanya). El curt Moment feliç, del navarclí David Villareal, es projectarà al Festival però fora de concurs.
Propostes atractives i amb el millor cinema francès a la Pantalla Oberta
El Clam presentarà, fora de concurs, pel·lícules que s'agrupen dins la secció Pantalla Oberta, una selecció de films que no s'han estrenat comercialment o d'estrena recent, però que no s'han pogut veure en el nostre àmbit territorial més proper i que, al parer de l'organització, tenen gran interès cinematogràfic, il·lustren qüestions d'actualitat, aporten noves visions o poden interessar al públic del festival.
Moltes d'aquestes obres seleccionades han rebut premis importants a d'altres festivals internacionals per la seva qualitat. Enguany, per tancar el cicle de tres anys que el Festival ha dedicat a la Revolució Francesa, el Clam ha programat diverses pel·lícules franceses que han estat guardonades per la seva qualitat com El gran día (Le gran jour), del director de Camino a la Escuela; Merci patron!, que es projectarà per primera vegada a Espanya després del seu gran èxit a França; i Fàtima, Cèsar a la millor pel·lícula francesa de 2015.
A més, es projectaran altres grans pel·lícules com són Sparrows (Islàndia) –Concha de oro a Sant Sebastià i pel·lícula que inaugurarà el Clam-, Land of mine (Under Sandet) (Dinamarca); Transeúntes (Espanya); Corazon gigante (Fúsi) (Islàndia); El professor de violín (Tudo que aprendemos juntos) (Brasil); La verdad bajo la tierra (Guatemala), el genocidio silenciado (Guatemala).
Una altra de les propostes serà la preestrena a l'estat espanyol de Lejos del Mar, darrera pel·lícula del director basc Imanol Uribe. Fa dos anys, el Clam va fer un reconeixement a la carrera d'Uribe i aquí va coincidir amb l'actor català Eduard Fernández, al qual li va oferir el paper protagonista d'aquesta nova pel·lícula.
Reconeixement CLAM a Josefina Molina
El Clam aquest any ret homenatge a una de les grans directores del cinema espanyol, Josefina Molina, que serà a Navarcles per rebre una distinció del festival, que projectarà Esquilache, un dels films més representatius de la directora cordovesa.
El millor cinema compromès aterra al Clam en una edició dedicada a la llibertat
La tretzena edició del festival se celebrarà del 28 d'abril al 8 de maig i presentarà 33 pel·lícules de 16 països, moltes de les quals, estrenes a Catalunya
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 18 d’abril de 2016 a les 18:01
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Manresa completa un dels Sant Jordi més lluïts dels darrers anys
-
Cultura i Mitjans L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes
-
Cultura i Mitjans Els infants de les escoles de Sant Fruitós gaudeixen d'una matinal de contes durant Sant Jordi
-
Cultura i Mitjans Manresa bull d'activitat en una diada de Sant Jordi amb bones expectatives