El Molino s'omple de melòmans

Publicat el 05 de gener de 2013 a les 20:09
Òpera al Molino barceloní per primera vegada en 114 anys. Foto: AMARESC

La flamant producció d'òpera impulsada pels Amics de la Música i les Arts escèniques de la Catalunya Central (AMARESC) va atapeir el cèlebre teatre El Molino de melòmans el migdia de la vigília de Reis. En realitat es tractava d'una fita històrica, doncs era la primera vegada en els seus 114 anys d'història que aquest mític escenari del Paral·lel que acollia una representació operística.

Amb la voluntat d'apropar l'òpera a nous públics, de donar a conèixer intèrprets joves emergents i d'apostar per divulgar el repertori líric més enllà dels grans coliseus, d'una forma amena, més íntima i desenfadada, l'associació bagenca AMARESC, que ja compta amb una dilatada trajectòria en l'àmbit de la producció d'espectacles i muntatges operístics de petit i mitjà format, ha teixit complicitats amb la recent companyia que lidera artísticament el crític Roger Alier, Fan Òpera Fan, i els responsables de El Molino a fi d'estrenar l'atractiva versió de "La fille du régiment" de Gaetano Donizetti, produïda el passat novembre de 2012. Tot i l'inusual horari de representació – les 12.30h – i la data escollida –el darrer dia de les compres de Reis-, la proposta va aconseguir atraure un públic nombrós que va atapeir la pràctica totalitat de les butaques de l'equipament barceloní.

Entre el lluït repartiment d'intèrprets va destacar l'esplèndida Marie, la simpàtica filla del regiment, de la soprano Natascha Tupin, qui feu tota una exhibició d'acrobàcies vocals i una envejable encarnació escènica. El tenor basc Beñat Egiarte va fer vibrar les parets del teatre- cabaret amb els 9 vigorosos dos sobreaguts de la seva primera ària i el sergent Sulpice de Joan Garcia Goma va signar una interpretació d'allò més simpàtica i desimbolta escènicament. Al seu costat, el baríton Joan Ramos (Hortensius), la mezzosoprano Laura Vila (Marquesa de Berkenfeld) i el competent cor masculí de soldats, dirigits per Aleix Oliveras, van complir amb escreix en els seus respectius rols. La versió pianística de la partitura va lluir d'allò més a les mans del mestre Josep Buforn.

La extraordinària acollida de la proposta i la satisfacció dels seus promotors i responsables ja ha fet pensar en treballar per a dur a terme futures iniciatives. Per part d'AMARESC; el seu president, Ovidi Cobacho, ha manifestat als mitjans que van assistir a l'estrena, la voluntat de rendibilitzar al màxim aquestes produccions, tot fent-les girar per diferents escenaris de petit i mitjà format d'arreu del territori català, donada la seva facilitat d'adaptació a qualsevol mínim escenari i el seu cost realment ajustat als temps que corren. D'altra banda, els responsables de El Molino, la companyia Fan Òpera Fan i AMARESC s'han emplaçat a treballar de cara a futures properes produccions.