El Museu de la Tècnica ha rebut en dipòsit en forma de comodat, un teler i una aprestadora, fabricats a Manresa, i procedents del Vapor Aranyó de Santa Perpètua de Mogoda. La importància d'aquestes dues màquines rau en el seu origen i tipologia. El teler, construït a Manresa pel taller d'en Josep Obiols (Hijos de Josep Obiols constructors) a mitjans del segle XX, és un element singular de la cinteria, del qual no se'n disposava de cap exemplar com aquest al Museu. I l'aprestadora, de finals del segle XIX, també és significativa per la seva relació amb la indústria de l'aigua i la tintoreria.
A aquestes peces se'ls faran treballs de restauració, per poder incorporar-les, en un futur, a les exposicions permanents del Museu de la Tècnica de Manresa.
El Museu de la Tècnica de Manresa incorpora un teler i una aprestadora al seu fons
Cultura i Mitjans
Són dos elements singulars de la cinteria, el primer, i de l'aigua i tintoreria, la segona
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Santiago Sierra i Mónica Rikić encapçalen l'Ex Abrupto més ambiciós que ha acollit Moià Pere Fontanals
-
Societat La Festa Intercultural reunirà aquest dissabte a Manresa la diversitat de 118 nacionalitats Redacció
-
Societat Manresa aporta 6.000 euros per ajudar les víctimes dels terratrèmols que han afectat Veneçuela Redacció
-
-
Cultura i Mitjans El Grup Sardanista Dintre el Bosc administrarà la Festa de la Llum de Manresa el 2027 Redacció
Publicat el
26 de juliol de 2019 a
les 15:37
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Santpedor recupera les Enramades del nucli antic amb un cap de setmana de festa popular
-
Cultura i Mitjans
Castellcir estrena amb èxit la primera Trobada de Cultura Popular del Moianès
-
Cultura i Mitjans
La Seu de Manresa restaura el retaule del Sant Esperit, una de les grans joies del gòtic català
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major de Sant Joan de Vilatorrada tanca amb milers de participants i un gran ambient
-
Cultura i Mitjans
El 7 de Tapes i 7 de Vins torna al Bosquet de Sant Fruitós amb gastronomia i vins de proximitat
-
Cultura i Mitjans
El Festival Test portarà 14 microespectacles a Artés, Avinyó i Gironella en la seva 11a edició
