Els jardins de casa Caritat van acollir el passat dissabte la 10a edició de la Diada del Local dels Tirallongues de Manresa. Aquesta trobada castellera reunia als amfitrions Tirallongues de Manresa i els Castellers de Berga.
Com ja acostuma a ser tradicional aquesta Diada dels Tirallongues queda marcada pel caràcter lúdic i d'agermanament que li vol donar la Colla que per altra banda també aprofita per presentar en una actuació les diverses proves que ha anat introduint en els assaigs pensant en futures renovacions i alternatives en la composició dels seus castells.
Pels Tirallongues de Manresa va ser una jornada tranqui·la. D'entrada dos pilars de quatre van donar inici a l'actuació, seguidament i en primera ronda van descarregar un consolidat 3d7 amb un tronc molt lleuger en vistes a una futura i nova estructura de vuit pisos que la Colla ja està assajant. En segona i tercera ronda van descarregar amb solvència i sense complicacions un 4d7 i un 5d6 respectivament, aquests castells van oferir l'oportunitat a diverses estrenes en els troncs, així l'estructura del quatre va mostrar estrenes en el pis de terços i el cinc en els pisos de segons i dosos. Per cloure la Diada els Tirallongues van descarregar un pilar de cinc.
Per la seva banda els Castellers de Berga van tenir una lluïda actuació que també van iniciar amb dos pilars de quatre per continuar amb un 4d7, un 5d7 i un 4d7 amb el pilar i tancar amb un pilar de 5.
Un sopar i una posterior celebració van tancar la jornada
Ara els Tirallongues de Manresa inicien uns dies intensos d'assaigs que culminaran en la seva participació en la XXVI Edició del Concurs de Castells el proper 1 d'octubre a Tarragona. La Colla ja fa dies que ha iniciat una campanya per promocionar i convidar a la participació en aquest important esdeveniment i a més dels assaigs de dimarts i divendres a les 20:30 al seu local social de Casa Caritat, té previst un assaig general el dimecres 28 al pati de l'Ateneu de les Bases.
ARA A PORTADA
-
4.500 veïns de Manresa podran acollir-se a la regularització administrativa impulsada per l'Estat Pere Fontanals
-
Manresa exigeix mesures urgents per a la línia R4 de Rodalies després del caos a la xarxa Pere Fontanals
-
«Volem transmetre el bosc amb una mossegada»: els secrets del mètode Joviat per formar els pastissers del futur Pere Fontanals
-
-
Publicat el
20 de setembre de 2016 a
les 18:35
Actualitzat el
20 de setembre de 2016 a les
18:38
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Castellbell proposarà a Manresa que la Flor de Sol formi part de la Festa de la Llum
-
Cultura i Mitjans
Robirosa defensa el valor de la cultura en el periodisme esportiu a Manresa
-
Cultura i Mitjans
«Al bosc vermell, un cavall fuig» de Marta Soldado guanya el 26è Premi Amat-Piniella
-
Cultura i Mitjans
Una quarantena de persones participen al Joc de Ciutat de la Llum
-
Cultura i Mitjans
Jaume Duch visita Eurecat a Manresa i destaca el seu paper en la sobirania tecnològica europea
-
Cultura i Mitjans
José Manuel Aznar guanya el 51è Concurs de Pintura Ràpida de la Festa de l'Arròs de Sant Fruitós
