Tres de sis amb agulla dels Tirallongues. Foto: Àngel Closa
Aquest passat dissabte 9 d'octubre, els Tirallongues de Manresa han celebrat una nova edició de la seva diada del local, que a l'igual que altres anys es convida una colla castellera per gaudir d'una tarda de castells i fer un sopar de germanor acabada l'actuació. En aquesta ocasió, els convidats van ser els Nyerros de la Plana. En anteriors diades van passar pel local dels manresans els Castellers de la Vila de Gràcia i en dos ocasions els Castellers de Cerdanyola.
Passats pocs minuts de les 19 hores, el Parc de Casa Caritat es va anar omplint de camises castelleres de les dues colles i es va iniciar l'actuació castellera. Es va començar amb un pilar de quatre aixecat per cada una de les colles de forma simultània. En primera ronda els Tirallongues van descarregar un parat quatre de sis on s'estrenaven dos dels segons. En segona ronda un bonic tres de sis amb agulla va ser descarregat sense problemes. Ja per acabar la ronda de castells, es va descarregar un cinc de sis. En la ronda de pilars es va descarregar el ja tradicional però no per això menys complicat pilar de cinc.
Per la seva banda, els de Manlleu van començar amb un parat tres de sis amb noves incorporacions en el pom de dalt. En segona ronda van descarregar una torre de sis. En tercera ronda i per falta de camises, els Nyerros van decidir provar el pilar de cinc com a ronda de castells. Aquest castell, que els d'Osona ja han descarregat en una ocasió aquesta temporada, no va tenir tanta sort i poc després de ser carregat, l'estructura va caure. En la ronda de pilars van descarregar un parat pilar de quatre.
Amb aquesta actuació els Tirallongues continuen la recta final de temporada i preparen la propera actuació que serà a Barcelona el proper diumenge dia 17 d'octubre a les 12 del migdia a la plaça d'Antoni Gaudí, just davant de la Sagrada Família. En aquesta ocasió, els del Bages actuaran conjuntament amb els Castellers de la Vila de Gràcia i els anfitrions, els Castellers de la Sagrada Família.
ARA A PORTADA
Publicat el 10 d’octubre de 2010 a les 22:02
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal de Manresa tanca el 2025 amb les millors xifres de la seva història
-
Cultura i Mitjans
Súria suspèn actes de la Festa de Sant Sebastià pel dol oficial per l'accident ferroviari de Còrdova
-
Cultura i Mitjans
El Consell Comarcal del Bages impulsa el català al comerç amb la campanya «Digue-ho en català!»
-
Cultura i Mitjans
Andreu Noguero i Manu Barreiro guanyen el 16è Premi Fotogràfic Memorial Modest Francisco
-
Cultura i Mitjans
L'Ajuntament de Manresa adquireix un nou piano de cua de gamma alta per al Conservatori
-
Cultura i Mitjans
Les enginyeres Estel Blay i Anna Bach rebran el 6è Premi Rosa Argelaguet i Isanta
