Tres de sis amb agulla dels Tirallongues. Foto: Àngel Closa
Aquest passat dissabte 9 d'octubre, els Tirallongues de Manresa han celebrat una nova edició de la seva diada del local, que a l'igual que altres anys es convida una colla castellera per gaudir d'una tarda de castells i fer un sopar de germanor acabada l'actuació. En aquesta ocasió, els convidats van ser els Nyerros de la Plana. En anteriors diades van passar pel local dels manresans els Castellers de la Vila de Gràcia i en dos ocasions els Castellers de Cerdanyola.
Passats pocs minuts de les 19 hores, el Parc de Casa Caritat es va anar omplint de camises castelleres de les dues colles i es va iniciar l'actuació castellera. Es va començar amb un pilar de quatre aixecat per cada una de les colles de forma simultània. En primera ronda els Tirallongues van descarregar un parat quatre de sis on s'estrenaven dos dels segons. En segona ronda un bonic tres de sis amb agulla va ser descarregat sense problemes. Ja per acabar la ronda de castells, es va descarregar un cinc de sis. En la ronda de pilars es va descarregar el ja tradicional però no per això menys complicat pilar de cinc.
Per la seva banda, els de Manlleu van començar amb un parat tres de sis amb noves incorporacions en el pom de dalt. En segona ronda van descarregar una torre de sis. En tercera ronda i per falta de camises, els Nyerros van decidir provar el pilar de cinc com a ronda de castells. Aquest castell, que els d'Osona ja han descarregat en una ocasió aquesta temporada, no va tenir tanta sort i poc després de ser carregat, l'estructura va caure. En la ronda de pilars van descarregar un parat pilar de quatre.
Amb aquesta actuació els Tirallongues continuen la recta final de temporada i preparen la propera actuació que serà a Barcelona el proper diumenge dia 17 d'octubre a les 12 del migdia a la plaça d'Antoni Gaudí, just davant de la Sagrada Família. En aquesta ocasió, els del Bages actuaran conjuntament amb els Castellers de la Vila de Gràcia i els anfitrions, els Castellers de la Sagrada Família.
ARA A PORTADA
-
Manresa, capital del cinema en català: supera en projeccions per sala grans ciutats com Barcelona Pere Fontanals
-
-
Manresa es dota d'un pla de plans per garantir una resposta ràpida i coordinada en emergències Pere Fontanals
-
-
Manresa Il·lumina, entre els deu millors projectes d'economia circular als Innovation in Politics Awards Pere Fontanals
Publicat el 10 d’octubre de 2010 a les 22:02
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'Arxiu Municipal de Súria incorpora una col·lecció històrica gràcies a la donació de Manel Yagües
-
Cultura i Mitjans La Torre dels Comtals passa a mans públiques per salvar el patrimoni mil·lenari de Manresa
-
Cultura i Mitjans Publicat «El Llibre Vermell de Montserrat», un tresor únic de la música medieval revisat pel pare Gregori Estrada
-
Cultura i Mitjans Cineclub Manresa rep el Premi Nunes 2024 al millor fet cineclubista pel cicle Visuals
-
Cultura i Mitjans La Casa Museu Prat de la Riba de Castellterçol inicia un cicle de visites guiades
-
Cultura i Mitjans Sallent obre la Festa Major 2025 amb l'Esvalotada i el pregó del Club Natació ASFC