Castell 3d6p dels Salats a Valls de Torroella. Foto: F. Esquius
Valls de Torruella va viure aquest cap de setmana la tradicional Festa del Pubill. En un indret poc usual, ja que el temps anunciava pluja, es va desplaçar a la zona esportiva, on els firants van muntar els estancs i paradetes. Cap a les 6 de la tarda es van començar a sentir els primers tambors, amb el nou grup de batucada surienc i poc després els Salats van seguir l'acte on van aixecar sense problemes els diferents castells.
Van sortir amb un 3d6 pesat, i van seguir amb el 2d6 i el 3d6 amb el pilar, aquests dues últimes estructures estrenades aquesta temporada. Finalment, es va aixecar un pilar per sota i un pilar normal. Així doncs una valoració bona i una actuació molt ràpida.
Diumenge, els Salats van actuar a casa, i mai millor dit ja que actuaven a escassos metres del seu lloc d'assaig. Amb motiu de la Festa del barri de Salipota, trobada gegantera, elecció de la pubilla del barri i castells.
Els Salats amb més efectius que el dia anterior, van anar per feina i van enllestir un compte enrere amb un 4d6, un 3d6 i un 2d6 per acabar amb el pilar de 4. Una actuació ràpida i sense cap entrebanc que mostra la solvència que té la colla en aquests pisos.
La propera actuació Salada, serà el proper dia 28 de maig al barri del Rastells on actuarà acompanyada dels Castellers de Caldes i que anuncien ja poder estrenar els primers sets de la temporada.
Valls de Torruella 30 Abril: 3d6, 2d6, 3d6p, p4ps, p4.
Salipota (Súria): 4d6, 3d6, 2d6, p4.
Els Salats de Súria actuen a Valls i Salipota
Cultura i Mitjans
Bona i ràpida actuació dels castellers
ARA A PORTADA
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Successos Tallen el carrer Vilanova de Manresa mentre es valora el risc d'esfondrament d'un edifici Pere Fontanals
-
-
Política Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
01 de maig de 2011 a
les 17:55
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Artés celebrarà una nova audició de sardanes aquest dissabte
-
Cultura i Mitjans
Sis anys sense Lluís Calderer: 16 vídeos recuperen una entrevista sobre la seva trajectòria cívica i cultural
-
Cultura i Mitjans
L'itinerari del Camí Oliba per Viladordis protagonitzarà la nova caminada Bages-Geoparc
-
Cultura i Mitjans
L'Orfeó Manresà celebrarà 125 anys d'història amb una vintena d'actes i un gran espectacle final
-
Cultura i Mitjans
Voilà al Cobert torna a Sant Fruitós amb un cap de setmana de música i gastronomia
-
Cultura i Mitjans
La Fira de Sant Miquel tornarà a omplir Santpedor d'activitats populars, cultura i productes ecològics
