El diumenge 3 d'abril es celebrarà la primera Festa de Pagès al poble de Fonollosa, una jornada que vol ajuntar gastronomia, tradició, lleure i festivitat, pensada per a tots els públics.
Es realitzarà a l'espai del bosquet del Raval del Sastre, on s'escenifica l'espectacle nadalenc Nit Viva, que els darrers dos anys s'ha suspès a causa de la pandèmia. És precisament aquest fet que ha motivat que sorgeixi una nova festa, pensada per aquells participants que col·laboren cada any amb la recreació de la vida a pagès i oberta al públic en general.
La jornada començarà de ben matí amb l'encesa dels focs i l'inici de l'elaboració de l'escudella en calderes, procés que durarà tot el matí, i que anirà a càrrec d'un grup de veïns de Sant Feliu de Codines, població fortament lligada amb el poble bagenc. A part d'un esmorzar i un dinar de pagès (on es menjarà l'escudella elaborada, i altres productes locals, com mel i mató), s'ha previst una gimcana de jocs tradicionals per a totes les edats (amb proves curioses com el kamasutra pagès), un taller infantil de fer pa (a càrrec del Forn de Fonollosa), i un concert-vermut amb el grup Tururut Bonaigua Cançons de mar i de muntanya. Durant tota la celebració hi haurà un espai de Taverna amb begudes, refrescs, ratafia i vermut.
Per assistir als actes cal fer la reserva de les localitats, a la web www.nitviva.cat ja que, tot i que la celebració és a l'aire lliure, l'aforament és limitat.
Des de l'ACR de Fonollosa i el Grup de Teatre Faltagent, organitzadors de la festa, s'anima als participants a anar vestits de pagesos i pageses d'època, a l'estil dels figurants que cada any omplen de vida aquesta zona en les representacions de la Nit Viva.
Fonollosa celebrarà la primera Festa de Pagès
Cultura i Mitjans
Serà el diumenge 3 d'abril, a l'espai de bosquet del Raval del Sastre, on cada any es realitza l'espectacle nadalenc Nit Viva
ARA A PORTADA
-
Societat Memòria.cat actualitza el cens de víctimes de la Guerra Civil i la dictadura franquista vinculades a Manresa Redacció
-
Cultura i Mitjans Luz Casal inaugura el Festival Camins, que arrenca amb un 75% de les entrades venudes Redacció
-
Cultura i Mitjans Voilà a la Lluvià renuncia a organitzar l'edició d'aquest estiu per retards administratius Pere Fontanals
-
Economia El Consell Comarcal impulsa la marca Invest in Bages per reforçar l'atracció d'activitat industrial Redacció
-
Cultura i Mitjans Manresa homenatjarà les víctimes de la Guerra Civil i el franquisme amb una escultura de Marc Sellarès Redacció
Publicat el
19 de març de 2022 a
les 17:26
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Casinet del Poble Vell de Súria acull una exposició sobre la maternitat en el postpart
-
Cultura i Mitjans
El Cor Lerània celebra els 30 anys amb el concert «Diàlegs espirituals» a Sant Benet
-
Cultura i Mitjans
Súria entra als dies centrals de la Festa Major amb un ampli programa d'activitats
-
Cultura i Mitjans
La Coral Escriny culmina la gira a Viena i convida la coral amfitriona a actuar a Catalunya
-
Cultura i Mitjans
L'Associació Memòria i Història recordarà els 90 anys de la Guerra Civil amb les històries de tres manresans
-
Cultura i Mitjans
El Festival Camins arrenca a Manresa amb Luz Casal i el 75% de les entrades ja venudes
