La 14a Campanya d'Excavacions Arqueològiques de Súria s'iniciarà aquest dilluns 25 de juny a l'Espai Patrimonial de les Guixeres per aprofundir en el coneixement del nucli de població que va existir en aquesta zona durant l'edat mitjana. Aquesta nova edició de la Campanya es desenvoluparà fins al proper 6 de juliol.
Els treballs arqueològics tornaran a estar centrats en les restes de l'església preromànica de Sant Pere del Puig i de la torre del Puig de Sant Pere, i en els seus respectius entorns.
Enguany hi participaran unes 25 persones voluntàries, majoritàriament joves. Com en anys anteriors, hi prendran part alumnes de l'Institut Mig-Món i persones adultes interessades en la recuperació i preservació del patrimoni històric de la vila.
Aquest dimecres 20 de juny va tenir lloc al Casal de Joves una sessió informativa adreçada als joves que participaran en aquesta nova edició de la Campanya.
La direcció dels treballs serà a càrrec de les arqueòlogues Cristina Belmonte i Roser Arcos, que ja han participat en anteriors edicions.
La Campanya d'Excavacions Arqueològiques és una iniciativa de l'àrea de Cultura de l'Ajuntament i de l'Institut Mig-Món, amb l'autorització del Servei d'Arqueologia i Paleontologia de la Generalitat. També hi col·laboren el departament de Cultura de la Generalitat, les empreses ICL, Construccions Bagesfran i Samcat Gestió de Residus, les entitats Casal de la Dona i Amics Moto Valls de Torroella, i la família propietària dels terrenys.
Les restes de l'església de Sant Pere del Puig i de la torre del Puig de Sant Pere formen part de l'Espai Patrimonial de les Guixeres, juntament amb les restes de la torre del Puig de Sant Pere i els antics forns de guix recuperats pel col·lectiu Els Jubilats de les Guixeres. A llarg termini, l'objectiu és fer visitable el jaciment i establir-hi un itinerari turístic i cultural.
La 14a Campanya d'Excavacions Arqueològiques a les Guixeres començarà dilluns
Cultura i Mitjans
Els treballs arqueològics tornaran a estar centrats en les restes de l'església preromànica de Sant Pere del Puig i de la torre del Puig de Sant Pere
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La companyia Els Carlins reinventa el drama d'«Agost» amb una comèdia de teatre dins del teatre Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Oceano Valiente guanya amb «Pla B» el Premi Jove de Microteatre d'Els Carlins Pere Fontanals
-
Esports El Kids&Us Manresa cedeix davant el PAOK Salònica als darrers deu minuts (93-78) Xavier Sucarrats
-
Societat Manresa instal·la un enllumenat ornamental per il·luminar de nit la façana de la Buresa Pere Fontanals
-
Economia El Bages lidera el creixement econòmic de la Catalunya Central i supera la mitjana catalana Pere Fontanals
Publicat el
22 de juny de 2018 a
les 10:38
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Manresa obre les inscripcions per participar a la Cavalcada de Reis 2027
-
Cultura i Mitjans
Manresa homenatjarà Ferran Costa amb una exposició participativa a Selves i Carner
-
Cultura i Mitjans
El Geoparc de la Catalunya Central programa onze activitats per a l'últim trimestre de l'any
-
Cultura i Mitjans
Kathy Sey porta al Kursaal el monòleg «Títuba. Bruixa, negra i ramera» aquest divendres
-
Cultura i Mitjans
Manresa se suma als Sopars Estellés amb una vetllada popular a la plaça Clavé divendres
-
Cultura i Mitjans
Ja es poden presentar candidatures al 14è Premi Planes d'Investigació Periodística
